توصیۀ سی.ان.ان به ترامپ درباره داعش

توصیۀ سی.ان.ان به ترامپ درباره داعش
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 00:59

سی ان ان به رئیس جمهور آمریکا توصیه کرد درمقابله با گروه تکفیری داعش، تصورات گذشته خود را کنار بگذارد.

العالم - آمریکا

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان، در گزارشی از پنتاگون گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای پنتاگون، مهلتی مشخص کرده بود که براساس آن، برنامه ای برای مقابله با دولت اسلامی عراق و سوریه (گروه تروریستی داعش) تدوین کند. قرار بود امروز در کاخ سفید، نشستی با شرکت مقامات بلندپایه تشکیل شود تا درباره طرح اولیه و چارچوب کلی برای این منظور بحث و تبادل نظر شود. هدف از همه این تلاشها، تسریع روند مقابله با دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) بوده است.

باربارا استار خبرنگار سی ان ان ادامه داد: بسیاری از گزینه های مطرح برای نیروهای نظامی امریکا در این زمینه بسیار خطرناک است. تصمیم بزرگی که ترامپ باید اتخاذ کند این است که آیا واقعا می خواهد خطر بیشتری را در این زمینه به جان بخرد.

وی افزود: درعین حال باید توجه داشت فرماندهان نظامی آمریکا درمقابله با دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته اند. آنها با نیروهای محلی و عراقی ها همکاری می کنند و با این روند توانسته اند دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) را از بخشهای زیادی از سرزمینهای مطرح در عراق و سوریه به عقب برانند. اما باید توجه داشت که این جنگها همانند جنگهای سنتی گذشته نیستند که با نیروی تانکها یا نیروی هوایی جنگید که ممکن است آقای ترامپ از دوران دبیرستان یا دانشگاه خودش به یاد داشته باشد. این جنگها بسیار پیچیده تر هستند، زیرا جنگ با ایدئولوژی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها