نمایندگان مصری همکار خود را اخراج کردند

نمایندگان مصری همکار خود را اخراج کردند
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 03:37

مجلس نمایندگان مصر عضویت محمد انور سادات را در پارلمان این کشور لغو کرد.

العالم – مصر

رسانه های مصری گزارش دادند رای گیری درباره لغو عضویت محمد انور سادات (پسر برادر رئیس جمهور اسبق مصر) از پارلمان مصر  دوشنبه شب برگزار شد و بیش از دو سوم نمایندگان به آن (سلب عضویت وی) رای موافق دادند.

سلب عضویت یک نماینده پارلمان مصر نیازمند موافقت دو سوم آرای نمایندگان است و در رای گیری  پارلمان مصر 458 نماینده به لغو عضویت محمد انور سادات رای موافق دادند.

پارلمان مصر 596  نماینده دارد و سلب عضویت محمد انور سادات نیازمند موافقت دو سوم (398)  نماینده بود تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، نمایندگان پارلمان  مصر محمد انور سادات را به جعل امضای هفت تن از نمایندگان در پیش نویس طرحهای پیشنهادی به پارلمان و نیز ارسال نامه هایی بر ضد عملکرد مجلس به اتحادیه بین المجالس متهم کردند.

محمد انور سادات در نامه های ارسالی به اتحادیه بین المجالس از اتفاقات و تصمیمات در پارلمان مصر شکایت کرده بود و نمایندگان پارلمان مصر این اقدام او را مغایر با قوانین پارلمان دانستند.

 سادات همچنین بارها با تصمیمات اکثریت نمایندگان طرفدار عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در پارلمان مخالفت کرده بود.

مصاحبه محمد انور سادات با یکی از شبکه های تلویزیونی داخلی مصر در اواخر ماه ژانویه نیز موجب ناراحتی علی عبد العال رئیس و تعدادی از نمایندگان پارلمان مصر شده بود. وی در این مصاحبه از خرید سه خودروی ضد گلوله برای رئیس پارلمان و دو تن از معاونان وی با قیمت میلیون ها پوند ( جنیه)  انتقاد کرده بود.

این نماینده پارلمان تاکید کرده بود در حالی که بحران اقتصادی شدید در کشور به افزایش میانگین تورم سالانه به 30 درصد در ماه ژانویه منجر شده، دولت اقدام به خرید خودروهای ضد گلوله با قیمت های گزاف برای رئیس پارلمان و دو معاون وی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها