اعزام نیروهای بین المللی به غزه حمایت از اشغالگران است

اعزام نیروهای بین المللی به غزه حمایت از اشغالگران است
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 19:18

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعزام هرگونه نیروی بین المللی را به نوار غزه به منزله نیروی اشغالگر و حمایت از اشغالگری های رژیم صهیونیستی دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

عبداللطیف القانوع در گفتگوی اختصاصی با روزنامه القدس العربی چاپ لندن گفت: ایده ، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اعزام نیروهای بین المللی به نوار غزه که در رسانه ها منتشر شده ، کاملا مردود است.

وی با اشاره به این که نوار غزه  از دست اشغالگران آزاد شده است ، تاکید کرد هدف ازطرح  این افکار نابودی آرمان فلسطین است  و معتقدیم اعزام نیروهای بین المللی  به غزه مداخله آشکار در امور داخلی محسوب می شود.

القدس العربی از سخنگوی جنبش حماس پرسید آیا هدف از ایده اعزام نیروهای بین المللی، جلوگیری از حمله اسرائیل به نوار غزه است؟

القانوع در پاسخ به این پرسش گفت:  نوار غزه  نفوذ ناپذیر است و نیروهای  تا بن دندان مسلح رژیم اشغالگر، هرگز نمی توانند عظمت و قدرت نوار غزه را در هم بشکنند یا بار دیگر آن را اشغال کنند.

وی تاکید کرد نوارغزه نیازمند پایان دادن کامل به محاصره تحمیلی  و اشغالگری  است و به اعزام نیروهای بین المللی احتیاجی ندارد.

القدس العربی نوشت  القانوع بر این باور است که اعزام  هرگونه  نیروی بین المللی  به نوار غزه  به منزله نیروهای اشغالگر و  حمایت از اشغالگری اسرائیل است.

وی با اشاره به این که چنین نیروهایی به طور رایگان به اسرائیل اشغالگر خدمت می کنند، تاکید کرد ممکن نیست مردم فلسطین چنین ایده هایی را  که در خدمت اسرائیل است؛ بپذیرند.

القدس العربی نوشت ایده اعزام نیروهای بین المللی به نوار غزه، بار دیگر در سفر اخیر نتانیاهو به استرالیا مطرح شد.این در حالی بود که موضع گیری جنبش حماس زمانی اتفاق افتاد که یک منبع عالی رتبه همراه نتانیاهو درسفر به استرالیا اعلام کرد برخلاف آنچه مطرح شده است، نتانیاهو  ایده ای برای اعزام نیروهای بین المللی به نوار غزه مطرح نکرد و پیشنهاد جولی بیشاب، وزیر خارجه استرالیا را در این زمینه رد کرده  و گفته است تجربه اسرائیل  در خصوص این نیروها موفقیت آمیز نبوده است.

این مسئول اسرائیلی خاطر نشان کرد نتانیاهو در دیدار به وزیر خارجه استرالیا اعلام کرده بود امکان اجازه حاکمیت کامل بر غزه را به فلسطینی ها نخواهد داد زیرا تضمینی وجود ندارد که آنها از این مساله برای نابودی اسرائیل بهره برداری نکنند.

وی گفت تجربه ثابت کرده است که نمی توان به فلسطینیان اجازه حاکمیت کامل بر نوار (غزه) را داد . حقیقت امر آن است  که نیروهای بین المللی مستقر در جبهه های گوناگون، نتوانسته اند مانع از تلاش ها برای آسیب زدن به اسرائیل شوند.

پربیننده ترین خبرها