روزنامه هاآرتص: اسرائیل کشور یهودی نخواهد بود

روزنامه هاآرتص: اسرائیل کشور یهودی نخواهد بود
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 22:11

معاون رئیس سابق سازمان امنیت رژیم صهیونیستی درباره رشد سریع جمعیت فلسطینی ها هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، چک فرایلخ در مقاله ای در روزنامه هاآرتص با عنوان اسرائیل کشور یهودی نخواهد بود نوشت: مسئله ترکیب جمعیتی بزرگترین تهدید برای اسرائیل است.

ساره الحاف گزارشگر شبکه المیادین گفت: چک فرایلخ تأکید کرد ترکیب جمعیتی تهدید واقعی برای موجودیت اسرائیل است. در حالی که چپگراها در اسرائیل درباره خطر تهدید ترکیب جمعیتی برای یهودی بودن این رژیم هشدار می دهند، راستگرایان برای نفی کردن این مسئله تلاش می کنند.

آمارهای رسمی در اسرائیل نشان می دهد فقط پنجاه و نه درصد از ساکنان مناطق اشغالی سال 1948 و کرانه باختری از یهودیان هستند و اگر جدا شدن نوار غزه نبود، یهودیان اقلیت می شدند. بر اساس آمارهای دفتر آمار مرکزی اسرائیل، در سال 2050 هجده میلیون نفر در مناطق اشغالی زندگی خواهند کرد که تعداد آنها با اهالی نوار غزه به سه میلیون نفر خواهد رسید.

به گفته فرایلخ روند این افزایش جمعیت باید باعث نگرانی اسرائیل شود، زیرا اگر کرانه باختری همچنان در اشغال این رژیم بماند، 43 درصد از ساکنان مناطق اشغالی یهودی نخواهند بود.

فرایلخ تأکید کرد کشوری که بیش از 40 درصد از ساکنان آن یهودی نیستند، نمی تواند خود را یک کشور یهودی معرفی کند. او در پایان مقاله خود نتیجه گیری می کند آینده طرح صهیونیسم مشروط به جدا شدن از فلسطینی هاست.

پربیننده ترین خبرها