اردوغان علیه کُردهای سوریه اعلام جنگ کرد.

اردوغان علیه کُردهای سوریه اعلام جنگ کرد.
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 22:16

ترکیه اعلام کرد که عملیات نظامی اش در شمال سوریه روی شهر منبج متمرکز است شهری که تحت کنترل کُردهایِ تحت حمایت آمریکا است.

العالم سوریه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز سه شنبه در آنکارا پایتخت این کشور اعلام کرد : هدف آتی ارتش ترکیه مبارزه با شبه نظامیان کُرد در منطقه است .
اردوغان گفت : همانگونه که برنامه ریزی شده ؛ هدف بعدی شهر منبج است . این شهر متعلق به عرب ها است و متعلق به حزب اتحاد دمکراتیک یا کمیته های دفاع مردمی کُرد نیست و ما در عملیات آتی خود آمریکائی ها را مشارکت می دهیم. شبه نظامیان حزب اتحاد دمکراتیک و کمیته های دفاع مردمی کُرد باید فوراً به شرق فرات عقب نشینی کنند. 
اردوغان گفت: ما به آمریکائی ها گفتیم که آنها (شبه نظامیان کُرد) نباید در آنجا (منبج) بمانند و آنها (آمریکائی ها) پیوسته به ما می گویند که آنها عقب نشینی کرده اند یا عقب نشینی خواهند کرد ولی واقعیت اینست که هنوز عقب نشینی نکرده اند.
اردوغان نیمۀ ماه ژانویه گذشته گفته بود که نظامیان ترکیه در سوریه نَه تنها برای بیرون کردن داعش از شهر الباب عملیات می کنند بلکه درپی بیرون راندن این گروه از مناطقی همچون شهر رقه هستند و هدف آنکارا تشکیل منطقۀ امن و خالی از تروریسم در عمق 4 تا 5 کیلومتری از مرزهای ترکیه (در خاک سوریه) است.
ارتش ترکیه با کمک گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه و پشتیبانی هوائی آمریکا روز 24 اوت 2016 عملیاتی نظامی را به نام سپر فرات در شهر جرابلس در شمال سوریه برای دور کردن داعش و کُردهای مسلح از مرزهای جنوبی خود آغاز کرد که این عملیات سپس به مناطقی دیگر در شمال سوریه کشیده شد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها