ترامپ ، اوباما را به دست داشتن درناآرامی ها متهم کرد

ترامپ ، اوباما را به دست داشتن درناآرامی ها متهم کرد
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 01:56

رییس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه دهم اسفند باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین این کشور، را متهم کرد که «در برخی اعتراض‌ها علیه جمهوری‌خواهان در سراسر آمریکا نقش دارد».

دونالد ترامپ در یک گفت‌وگوی تلویزیونی و ساعاتی پیش از سخنرانی در کنگره آمریکا، در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض‌ها در نقاط مختلف این کشور علیه قانونگذاران جمهوری‌خواه گفت: «به نظر او، پرزیدنت اوباما در این اعتراض‌ها نقش دارد زیرا افراد وابسته به او قطعا در این اعتراض‌ها دخالت دارند».

وی در این گفت‌وگو که با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» انجام شد،‌ همچنین افزود: به نظر او، «افشاگری عمده‌ای در کاخ سفید در جریان نیست».

پیشتر برخی گزارش‌ها حاکی از این بود که بعضی از کارکنان دفتر شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، به دلیل افشای محتوای جلسات خصوصی، مؤاخذه شده‌اند.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت که «طرفداران باراک اوباما، اسرار کاخ سفید را فاش می‌کنند» و اضافه کرد «می‌پذیرد که این سیاست است و این‌گونه مسائل ادامه خواهد داشت».

وی گفت: «فراموش نمی‌کنیم که اشخاصی از کمپین دیگر داریم. اشخاصی که از دولت‌های قبلی هستند».

باراک اوباما هنوز به این سخنان دونالد ترامپ واکنش نشان نداده است.

وی دی‌ماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفته بود: «سعی می‌کند رییس‌جمهوری منتخب آمریکا را متوجه کند که حکومتداری با اداره یک کارزار انتخاباتی تفاوت دارد و از این پس پایتخت‌ها و مردم سراسر جهان و بازارهای مالی سخنان او را جدی خواهند گرفت».

آقای اوباما افزوده بود: «دونالد ترامپ باید به نهادهای ایالات متحده احترام بگذارد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها