تحقیق قضایی درارتباط با تیراندازی در سخنرانی اولاند

تحقیق قضایی درارتباط با تیراندازی در سخنرانی اولاند
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 02:37

دادستانی کل فرانسه تحقیقی را درباره تیراندازی روز گذشته در زمان سخنرانی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور آغاز کرد.

به گزارش شبکه پنجم تلویزیون فرانسه ،در زمانی که فرانسوا اولاند سرگرم سخنرانی در مراسم آغاز به کار یک خط راه آهن قطارهای سریع السیر بود تیراندازی صورت گرفت که بعدا مشخص شد اتفاقی بوده است که البته در نتیجه این تیراندازی دو نفر زخمی شدند. در پی این تیراندازی اولاند برای مدتی صحبت های خود را قطع کرد و گفت امیدوار است که چیز خاصی روی نداده باشد.رئیس جمهوری فرانسه بعدا صحبت های خود را از سرگرفت.
این تیراندازی توسط یک تیرانداز نخبه 33 ساله که بر پشت بامی محلی مشرف به محل سخنرانی اولاند مستقر شده بود انجام گرفت.
این فرد جمعی یگان حفاظت ژاندارمری فرانسه بوده است که به نظر می رسد هنگام جابه جا کردن موضع خود، تعادلش را از دست داده و به طور غیر ارادی با فشار بر ماشه تیراندازی صورت گرفته است. رئیس جمهوری فرانسه بعد به دیدار دو نفری که در نتیجه این تیراندازی زخمی شدند رفت.
به هر حال اکنون پرونده به دادستانی کل کشور ارجاع داده شده است و این نهاد قضایی تحقیقی را در این خصوص آغاز کرد.
یک کارشناس مسائل امنیتی در این باره می گوید این گونه اتفاقات به ندرت در فرانسه روی می دهد. البته این تا آن حدی است که ما می دانیم.تنها حادثه ای که از این دست روی داد و ما از آن خبر داشتیم در سال 2007 بود. زمانی که نیکولا سارکوزی به تازگی به سمت ریاست جمهوری انتخاب شده بود. هنگامی که تیراندازی صورت گرفت سارکوزی در هواپیما بود و هواپیما در حال بلند شدن از زمین بودکه خوشبختانه هیچ قربانی نیز نداشت.
وی افزود این نیروهای ویژه که مسئولیت حفاظت از رئیس جمهوری را برعهده دارند کاملا آموزش دیده هستند. آنها از نظر روانی و فیزیکی کاملا آموزش دیده هستند. میزان آموزش این افراد به حدی است که باید بتوانند هر چیزی را تا 600 متری هدف قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها