ترامپ سخنرانی کنگره را با دفاع از یهودیان آغاز کرد

ترامپ سخنرانی کنگره را با دفاع از یهودیان آغاز کرد
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 06:01

رئیس جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه ( به وقت ایران) در نخستین سخنرانی خود در کنگره ضمن محکوم کردن حمله به یهودیان در آمریکا گفت که من اینجا هستم تا پیام اتحاد و قدرت را به شما برسانم .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ در ابتدای سخنان خود تاکید کرد : تهدیدهای اخیر که مراکز یهودی را هدف گرفته‌اند و اقدامات خرابکارانه‌ در گورستان‌های یهودی و همچنین تیراندازی هفته گذشته در شهر کانزاس، این نکته را به ما یادآوری می‌کند که ما در عین حال که ملتی دارای اختلاف بر سر سیاست‌ها هستیم در محکوم کردن تنفر و اقدامات شیطانی در تمامی اشکال آن متحدیم.

ترامپ همچنین در سخنرانی خود در کنگره بر ائتلاف جدایی ناپذیر آمریکا با اسرائیل تاکید کرد.

وی گفت :من همچنین تحریمهایی جدید ضد افراد و شرکت هایی که از برنامه موشکی بالستیک ایران حمایت می کنند؛ وضع کرده ام.ما همچنین بر اتحاد گسست ناپذیر خود با اسرائیل تاکید می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنان خود افزود: فصل جدیدی از عظمت آمریکا آغاز شده است. غرور ملی جدیدی سراسر کشور ما در بر گرفته است و موج جدیدی از خوش‌بینی رویاهای ناممکن را در دسترس ما قرار می‌دهد.

وی گفت: من اجازه نمی دهم اشتباهات گذشته مسیر ما را تغییر دهد. ما از مرزهای دیگران دفاع کردیم اما از مرزهای خود دفاع نکردیم و موجب شدیم مواد مخدر وارد کشور ما شود. آمریکا باید اولویت را به شهروندان خود اختصاص دهد.

ترامپ یادآور شد: کمی بیشتر از یک ماه از تصدی این سمت می خواهم درباره پیشرفت های خود درباره وعده هایی که دادم گزارش دهم. جنرال موتورز و دیگر شرکت ها اعلام کردند میلیارد ها دلار در داخل آمریکا سرمایه گذاری و شغل ایجاد خواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا بر موضع قبلی خود درباره ساخت دیوار در مرز مکزیک تاکید کرد و افزود: ما بزودی ساخت دیوار در مرزهای جنوبی کشور را آغاز خواهیم کرد. ما از شهروندان در برابر اسلام افراطی دفاع خواهیم کرد.

ترامپ گفت:متحدان ما خواهند دید که آمریکا بار دیگر آماده است که رهبری امور را به دست بگیرد.

وی افزود: ده‌ها میلیون‌نفر (در انتخابات) حول یک مطالبه ساده اما حیاتی همصدا شدند: آمریکا باید شهروندان خودش را در اولویت قرار دهد، زیرا فقط در این حالت است که ما می‌توانیم بار دیگر آمریکا را پرعظمت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به جای دفاع از مرزهای کشور خود از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کرده ایم و در این حال مرزهای خود را برای هر فردی که می خواسته است  از آن عبور کند،باز گذاشته ایم . این در حالی است که  مواد مخدر به مقدار قابل توجهی وارد کشور ما شده است.

وی با اشاره به وضع نامناسب زیر ساخت های آمریکا یادآور شد ما حدود شش تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم و این در حالی است که زیر ساخت های ما در کشورمان وضع مناسبی نداشت. با شش تریلیون دلار، می توانستیم دو بار کشورمان را بازسازی کنیم، ای بسا سه بار می توانستیم این کار را بکنیم البته اگر افرادی روی کار بودند که توان مذاکره کردن را داشتند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت:  صنایع رو به مرگ بار دیگر خواهند خروشید و به زندگی باز خواهند گشت. کهنه‌سربازان قهرمان مهری که بسیار نیازمند آن هستند را به دست خواهند آورد و منابعی که رزمندگان شجاع ارتش ما به آن نیاز دارند در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دولت قبلی بیشتر از مجموع همه روسای جمهور گذشته بدهی به وجود آورد. تیم من تلاش می کند شرکت های ما بتوانند با هر کسی رقابت کنند.

ترامپ تاکید کرد: به زودی گام هایی را برای ایمن نگه داشتن آمریکا و دور نگه داشتن آنهایی که قصد آسیب رساندن به آمریکا را دارند، بر خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در بخشی از سخنرانی خود در کنگره گفت آمریکا قاطعانه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت می کند اما شرکای ما باید به وظایف مالی خودشان عمل کنند.

ترامپ در ادامه سخنان خود افزود : برای حمایت کشورمان از خطر تروریست تندروی اسلامی، تدابیر شدیدی اتخاذ می کنیم. با همکاری هم پیمانانمان، داعش را در مکانهای استقرار خودشان نابود خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانش علاوه بر اصرار بر مواضع قبلی خود درباره ساخت دیوار درمرز مکزیک، بر لغو طرح بیمه درمانی باراک اوباما، افزایش بودجه ارتش وسیاست های مهاجرتی تاکید کرد.

اظهارات دونالد ترامپ در خصوص تلاش  برای لغو طرح اصلاحات اوباما و جایگزین کردن طرح دیگری به جای آن واکنش جالب نمایندگان کنگره  را در پی داشت.

همزمان با این اظهار نظر، نیمی  از جمعیت حاضر در کنگره به پا خاسته بودند و نیم دیگر (بیشتر نمایندگان دمکرات) نشسته بودند . در همین حال برخی دیگر از حضار به صراحت انگشت شست خود را رو به پایین گرفته اند که نشان از عدم تایید اظهارات رئیس جمهور آمریکا بود.

پربیننده ترین خبرها