آغاز بزرگترین محاکمه در ترکیه

آغاز بزرگترین محاکمه در ترکیه
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 12:00

بزرگترین دادگاه رسیدگی به متهمان پرونده کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه سال گذشته میلادی با ۳۳۰ مظنون آغاز به کار کرد.

العالم-ترکیه

 به نوشته روزنامه حریت، این دادگاه در منطقه سینجان در حومه آنکارا، پایتخت ترکیه روز سه شنبه آغاز به کار کرد و اگر جرم ۳۳۰ مظنون این پرونده اثبات شود، با حبس ابد به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام علیه دولت در سال گذشته میلادی روبرو می‌شوند.

بیش از ۲۴۰ تن از افرادی که علیه‌ آنها در این پرونده اعلام جرم شده، در بازداشت به سر می‌برند.

مظنونان به تلاش برای قتل یا قتل متهم شده‌اند.

سالن دادگاه که گنجایش ۱۵۵۸ شخص را دارد مملو از جمعیت بود در حالی که نیروهای امنیتی مظنونان را در حین شهادت دادن احاطه کرده بودند.

این دادگاه در زندان سینجان که تدابیر امنیتی شدیدی در آن حکمفرماست، برگزار شد و در خارج از محوطه کامیون آبپاش قرار گرفت و یک پهپاد بر فراز زندان به پرواز درآمد.

نخستین مظنون دانشجوی دانشکده افسری به نام عبدالقادر قهرمان بود که در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش گفت، در شب کودتا فرمانده به سربازان خود اعلام کرد که این یک حمله تروریستی رخ داده و به آنها مهمات داد.

مظنون‌های دیگر نیز اظهارات و دفاعیات مشابهی را اعلام کردند و یکی از آنها گفت، فرمانده به آنها گفت که این یک حمله است و آنها باید آماده باشند.

دولت آنکارا فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه را عامل اصلی این کودتا می‌داند و از دولت آمریکا خواسته تا این فرد را که در این کشور ساکن است، مسترد کند.

ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها