پیام تهدید آمیز آمریکا به کره شمالی

پیام تهدید آمیز آمریکا به کره شمالی
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 12:41

همزمان با آغاز مانور آمریکا و کره جنوبی، وزیر دفاع آمریکا در پیامی تهدید آمیز به کره شمالی گفت: استفاده از هرگونه سلاح هسته ای با پاسخ موثر و کوبنده روبرو خواهد شد.

العالم- کره جنوبی

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با هان مین کو همتای کره جنوبی خود بر پایبندی واشنگتن به مقابله با هرگونه حمله به آمریکا یا هم پیمانانش تاکید کرد و گفت: استفاده از هرگونه سلاح هسته ای با پاسخ موثر و کوبنده روبرو خواهد شد.

ماتیس همچنین از اقدام کره جنوبی برای تعیین استان سونگ جو در منطقه کیونگ شانگ در شمال این کشور به منظور استقرار سامانه موشکی پیشرفته "تاد" استقبال کرد.

این مانور درحالی آغاز شد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از نیروهایش خواست تا آماده وارد کردن "ضربه بی رحمانه به دشمن" باشند.

کره شمالی این رزمایش را که در دو مرحله و در ماه های مارس و آوریل (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت) برگزار می شود یکی از بزرگترین تهدیدها برای منطقه دانسته و افزوده است که دو کشور می کوشند برای حملات پیشدستانه علیه پیونگ یانگ آماده شوند.
رزمایش در شرایطی برگزار می شود که تنش ها میان دو کره افزایش یافته و شبه جزیره کره به کانون خطر درگیری تبدیل شده است و مساله مرگ «کیم جونگ نام» برادر نانتی رهبر کره شمالی در مالزی نیز بر مشکلات کنونی افزوده است.
این رزمایش در دو مرحله برگزار خواهد شد که اولین مرحله به نام «فوئل ایگل» (جوجه عقاب) از امروز تا 4 اردیبهشت ادامه خواهد یافت و مرحله بعدی به نام «کی ریزالو (عزم راسخ) از سیزدهم مارس (23 اسفند) به مدت 10 روز انجام می شود.

در رزمایش «کی ریزالو» حدود 10 هزار نظامی کره جنوبی و بالغ بر 8 هزار نظامی آمریکایی و در رزمایش «فوئل ایگل» بالغ بر 200 هزار نظامی کره ای و بیش از 10 هزار نظامی آمریکایی شرکت دارند.
هر دو کشور پیشتر در بیانیه هایی اعلام کرده اند که یکی از اصلی ترین اهداف این رزمایش مقابله با برنامه تسلیحاتی هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی است که قابلیت حمل کلاهک های هسته ای دارد.

6

پربیننده ترین خبرها