وقوع انفجار و تیراندازی در کابل

وقوع انفجار و تیراندازی در کابل
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 13:03

رسانه‌ها از وقوع دو انفجار و تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و مهاجمان در پایتخت افغانستان خبر می‌دهند.

 العالم افغانستان

به نقل از رویترز؛ بنا بر اعلام یک مقام پلیس، پس از آن که یک انفجار مهیب غرب کابل را لرزاند، نیروهای امنیتی افغانستان و تعداد نامشخصی از مهاجمان به تبادل آتش و تیراندازی پرداختند.
به گفته این مقام پلیس که نخواست نامش به دلیل مجاز نبودن در خصوص اظهار نظر درباره این حمله فاش شود، این درگیری در منطقه‌ای متمرکز بود که مرکز فرماندهی پلیس در آنجا واقع شده است و با یک مرکز آموزش نظامی نیز فاصله کمی دارد.
به نوشته رویترز، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته و پلیس کابل در خصوص آن اظهار نظر نکرده است. آماری نیز درباره تلفات احتمالی این انفجار و تیراندازی‌های پس از آن منتشر نشده است.
این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام افغان، از وقوع دو حمله انتحاری در کابل خبر داد. «نجیب دانش»، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت تیراندازی میان نیروهای پلیس و تعداد نامشخصی از افراد مسلح ادامه دارد.
یکی از این دو حمله انتحاری با خودرو و به ورودی یک مقر پلیس در غرب کابل انجام شد. یک حمله انتحاری دیگر نیز به وسیله یک عابر و در شرق کابل رخ داد.
به نوشته آسوشیتد پرس، تا کنون زخمی شدن 2 نفر بر اثر این حملات تأیید شده است. یک سخنگوی طالبان، مسئولیت هر دو حمله را پذیرفت. 

طالبان انفجارها را برعهده گرفت
گروه طالبان، این دو حمله تروریستی را برعهده گرفت.
بر اساس آمار اولیه اعلام شده، در این انفجارها یک نفر (از مهاجمان) کشته شد و 35 تن مجروح شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها