وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اگر عربستان شروط ایران را بپذیرد زائران به حج تمتع 96 اعزام می شوند

اگر عربستان شروط ایران را بپذیرد زائران به حج تمتع 96 اعزام می شوند
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 13:52

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که اگر عربستان، شروط ایران را بپذیرد زائران به حج تمتع اعزام می شوند، گفت: سومین دور مذاکرات ایران و عربستان برای اعزام زائران به حج تمتع ۹6 امروز -چهارشنبه - برگزار می شود.

العالم-ایران
 سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای حج 96 اظهارداشت: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران فعال شدن مسیر حج برای زائران است و مذاکره کنندگان دو دور مذاکرات در عربستان داشتند و امروز سومین دور مذاکرات انجام خواهد شد که پس از جمع بندی به اطلاع مردم خواهد رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شروطی را درمورد حج آینده اعلام کرده است و در صورتی که عربستان آن را بپذیرد زائران را اعزام می کنیم و اگر مانع شود باعث اعزام نشدن زائران ایرانی می شود.
وی همچنین در خصوص پرداخت نشدن بودجه قرآنی در سال 94 اظهارداشت: مسئولیت امور فرهنگی و قرآنی باید به ستادهای مربوطه سپرده شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که نیازمند تغییر ساختار در حوزه ساماندهی گسترش فرهنگ قرآنی هستیم، تصریح کرد: نهادهای مختلف که مسئولیت توسعه و گسترش حوزه قرآنی را دارند بخشی زیر نظر این وزارتخانه است و بخشی دیگر زیر نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.
صالحی امیری در خصوص فعالیت سینماها و تئاتر در ایام نوروز نیز گفت: در سراسر کشور سینما و تئاتر فعال هستند و این ایام زمان های خاصی است که مردم علاقه بیشتری نشان می دهند.
وی با بیان این که این وزارتخانه در این ایام فعال تر خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم درخشان تر از سال گذشته به مردم خدمات دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت امسال که شهادت و ولادت حضرت فاطمه (س) را در پیش رو داریم امیدواریم سالی مبتنی بر گفتمان فاطمی را درفرهنگ کشور شاهد باشیم.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها