الاخبارفاش كرد:

اقدامات حريري براي سرنگوني نظام سوريه

اقدامات حريري براي سرنگوني نظام سوريه
شنبه 4 تير 1390 - 03:46

روزنامه لبناني "الاخبار" نوشت: سعد حريري معتقد است كه حيات سياسي او با ادامه كار بشار اسد در قدرت به پايان خواهد رسيد؛ در نتيجه از تمامي امكانات خود براي سرنگوني نظام سوريه استفاده مي كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، روزنامه الاخبار جمعه نوشت: سعد حريري نخست وزير سابق لبنان تلاش مي كند تا با استفاده از تمامي روابط بين المللي خود با هرگونه اقدام سوريه در برقراري ارتباط با كشورهاي غربي مبارزه كند و حتي وي در حال حاضر سعي مي كند تا روسيه را قانع نمايد از حمايت خود از دمشق دست بردارد.

روزنامه الاخبار لبنان افزود: گروه 14 مارس اطلاعاتي را به رسانه هاي خبري عربي و غير عربي ارسال كرده است به عنوان مثال آنچه كه "وال استريت ژورنال" اخيرا مبني بر بي اعتمادي نسبت به بانك هاي لبناني و دعوت از سرمايه گذاران جهان براي تحريم آن به سبب پول شويي نوشته بود، اطلاعاتي بود كه از برخي از لبناني ها گرفته بودند.

اين روزنامه لبناني تأكيد كرد: باوجود اين كه سعد حريري و هم پيمانان وي سهم بزرگي از بانك لبنان را مالك هستند ولي با جديت سعي مي كنند تا مشكلات بانك هاي لبناني را با هدف تضعيف آن افزايش دهند.

آنها معتقدند كه با سقوط نظام اسد و دولت ميقاتي نخست وزير لبنان، ضررهاي آنها جبران خواهد شد و علاوه بر آن سعد حريري بر روي نزديكي زمان صدور كيفرخواست دادگاه حريري نيز حساب كرده چرا كه وي معتقد است در اين حكم حزب الله و سوريه در ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان محكوم شده و به ساقط شدن نظام سوريه كمك مي كند.

روزنامه لبناني الاخبار همچنين نوشت: سعد حريري كينه اي نسبت به شيعيان پيدا كرده و معتقد است تمامي شيعيان دشمن وي هستند كه بايد با آنها جنگيد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها