استقرار موشک‌های «خفتۀ» روسیه در سواحل آمریکا؛ شایعه یا واقعیت؟

استقرار موشک‌های «خفتۀ» روسیه در سواحل آمریکا؛ شایعه یا واقعیت؟
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 17:30

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه اخبار منتشر شده درباره استقرار موشک های زیر زمینی روسیه در سواحل آمریکا را عجیب دانست و از رسانه‌ها خواست که آن را جدی نگیرند.

العالماروپا

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف در پاسخ به سؤالی دربارۀ خبری که روزنامۀ "کومسومولسکایا پراودا" در این باره منتشر کرده است، گفت: «دلیل نگرانی از اتفاقات جاری را نمی فهمم ... توصیه می کنم که اینگونه اخبار را در رسانه ها جدی نگیرید».

ویکتور بارانیتس مفسر نظامی این روزنامه اخیرا با انتشار مقاله ای درباره تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره افزایش بودجه نظامی کشورش، مدعی وجود این سلاح سری روسیه در سواحل آمریکا شده بود.  
او با اشاره به بودجه نظامی حدود 600 میلیارد دلاری آمریبکا که 10 برابر بودجه نظامی روسیه است گفته بود: «آمریکایی ها نزدیک مرز روسیه تانک، هواپیما و نیروهای ویژه خود را مستقر ساخته اند. ما نیز اقدام به استقرار موشک های اتمی نمودیم که در زیر زمین پنهان می شوند و تا هنگام دریافت دستور جنگ، در این وضعیت باقی خواهد ماند».
از سوی دیگر، یوری بالویفسکی رییس سابق ستاد ارتش روسیه گفته است که مسکو قصد ورود به رقابت با واشنگتن در زمینه بودجه نظامی ندارد، بلکه هدف ارتش روسیه تضمین حمایت از اراضی خود با کمترین هزینه است، امری که تحقق آن دشوار نیست.
206
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها