پیش‌نویس طرح "مناطق امن" در لاذقیه و طرطوس سوریه روی میز ترامپ!

پیش‌نویس طرح
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 20:36

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که به دولت ترامپ مشاوره می دهد، از ارائه پیش‌نویس طرح ایجاد مناطق امن در سوریه به وزارت خارجه روسیه خبر داد.

العالم سوریه
"پل والیلی" ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که به دولت دونالد ترامپ مشاوره می‌دهد، در گفت وگو با خبرگزاری "اینترفاکس" تصریح کرد که  پیش‌نویس طرح مناطق امن در سوریه آماده شده و کاخ سفید در حال بررسی آن است.
وی افزود در سفر اخیر خود به مسکو با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و نسخه ای از پیش نویس این طرح را تحویل او داده است.
به گفته والیلی، واشنگتن هنوز به صورت رسمی طرح "مناطق امن" در سوریه را تایید نکرده است اما در این زمینه رایزنی و فعالیت می کند.
براساس دیدگاه والیلی، باید ایجاد مناطق امن از غرب سوریه بویژه از طرطوس و لاذقیه شروع شود. وی ابراز امیدواری کرد که کار ایجاد مناطق امن در سوریه در سال جاری آغاز شود.
والیلی با اشاره به این که این طرح باید از حمایت آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان برخوردار باشد، ادعا کرد که بحث بر سر اقدامی انسانی است که در چارچوب آن آوارگان سوری به خانه خود برگردند.
والیلی سه شنبه در کنفرانس علمی پیرامون تحولات خاورمیانه که توسط باشگاه بین المللی "والدای" در مسکو برگزار شده بود، شرکت و ابراز امیدواری کرد که مسکو و واشنگتن در سه ماه آینده درباره حل و فصل بحران سوریه به توافق برسند.
وی خطاب به حاضران در این کنفرانس گفت:"درحال تدارک برنامه ای شوکه کننده هستم، اما اینک نمی توانم درباره آن چیزی بگویم؛ 90 روز منتظر بمانید تا متوجه شوید که میان آمریکا و روسیه، چه می گذرد".
213

پربیننده ترین خبرها