شناسایی مکان تیراندازی در شهرها با کمک تیرهای چراغ برق!

شناسایی مکان تیراندازی در شهرها با کمک تیرهای چراغ برق!
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 21:11

شرکت مخابراتی AT&T و جنرال الکتریک با همکاری یکدیگر قصد دارند روی پروژه ای امنیتی فعالیت کنند که می تواند در ارتقا امنیت شهروندان موثر واقع شود. در این پروژه با کمک تیر های چراغ برق مکان تیراندازی های شهری شناسایی می‌شود

العالم - گوناگون

شناسایی مکان تیراندازی های شهری برای پلیس در انجام ماموریت ها اهمیت خاصی دارد چرا که آن ها باید به سرعت مکان وقوع جرم را پیدا کرده و خود را به آن جا برسانند . به همین دلیل مسئولان اداره پلیس شهر سن‌ دیگو یک پروژه ویژه را به دو شرکت AT&T و جنرال الکتریک سپرده اند . در این پروژه گجت هایی همچون دوربین ، سنسور و میکرفون روی تیر های چراغ برق نصب شده و در صورتی که این گجت ها تشخیص دهند تیراندازی در آن مکان رخ داده سریعا به ماموران پلیس اطلاع خواهند داد .
سن‌ دیگو یک شهر ساحلی در جنوب کالیفرنیا واقع در گوشه جنوب غربی ایالات متحده آمریکا است که بر اساس آمار گیری سال ۲۰۰۵ جمعیت آن ۱٫۲۵۵٫۵۴۰ نفر بر آورد شده است. این شهر دومین شهر بزرگ کالیفرنیا و هشتمین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا است. انجام چنین پروژه ای در این شهر گامی بزرگ برای تحقق شهر هوشمند است که سالیان درازیست در شهر های مختلف ایالات متحده روی آن کار می شود .

سنسور هایی که روی تیر های چراغ برق قرار می گیرند می توانند روی وضع ترافیک نیز نظارت داشته باشند و همچنین آب و هوای منطقه را نیز کنترل کنند . اما جالب تر از موارد گفته شده این است که از این پس تیر های چراغ برق پس از شناسایی مکان تیراندازی می توانند سرعت ماشین ها و حتی تعداد افرادی که هنگام وقوع حادثه در آن مکان بوده اند را نیز تخمین بزنند .

منبع : ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها