بسیج مردمی عراق خبر داد ... تلاش آمریکا برای خارج کردن بغدادی از غرب موصل

بسیج مردمی عراق خبر داد ... تلاش آمریکا برای خارج کردن بغدادی از غرب موصل
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 00:19

جنبش«عصائب اهل حق» (وابسته به بسیج مردمی عراق) نیروهای آمریکایی را به تلاش برای بیرون بردن ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش از ساحل راست موصل یا تلعفر متهم کرد.

العالم عراق
جنبش «عصائب اهل حق» از گروه های زیرمجموعه نیروهای بسیج عراق (حشد الشعبی)، ضمن متهم کردن نیروهای آمریکایی به تلاش برای بیرون بردن ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش از ساحل راست موصل یا تلعفر، از نخست وزیر عراق خواست به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح و مسئول حضور نیروهای بیگانه در عراق، به وظیفه خود در این زمینه عمل کند.
جواد الطلیباوی سخنگوی این جنبش به «سومریه نیوز» گفت: « هواپیماهای آمریکایی دو روز پیش در منطقه پادوش موصل فرود آمدند و دو سرکرده داعش را از این منطقه خارج کردند».
وی افزود: «نیروهای ویژه آمریکایی موسوم به «دلتا» برای بیرون بردن ابوبکر بغدادی از ساحل راست موصل یا تلعفر تلاش می کنند».
الطلیباوی خاطرنشان کرد که این نیروها همچنین تلاش می کنند که برخی سرکرده های داعش و افسران اطلاعاتی وابسته به کشورهای عربی و غیر عربی را که برنامه عملیات داعش را ترسیم می کردند، از منطقه خارج کنند.
وی با طرح این سوال که به راستی ترامپ  می خواهد کدام داعش را نابود کند؟ تصریح کرد که هدف تمام اظهارات ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی در خصوص تلاش برای نابودی داعش، مصادره تلاش ها و جانفشانی های نیروهای مردمی و ارتش عراق است.
سخنگوی عصائب اهل حق با بیان این که بخش اطلاعات این جنبش قوی بوده و اطلاعاتی که ارائه می کند دقیق و مورد اعتماد مردم عراق است، از نخست وزیر عراق خواست تا به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و مسئول حضور نیروهای بیگانه در این کشور، به وظیفه خود در این خصوص عمل کند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها