همکاری ایران و عراق در حوزه حقوق بشر

همکاری ایران و عراق در حوزه حقوق بشر
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 07:36

ایران و عراق در دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه عراق، در ژنو بر همکاری دو کشور در زمینه مقابله با استفاده ابزاری برخی کشورهای خاص از حقوق بشر تاکید کردند.

العالم- ایران

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست عالیرتبه شورای حقوق بشر در ژنو با ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق، دیدار و گفت وگو کرد.
عراقچی در این دیدار با تبریک انتخاب عراق به عنوان عضو شورای حقوق بشر، از مواضع این کشور در مخالفت با قطعنامه های ضد ایرانی در مجمع عمومی و شورا قدردانی کرد.
وی با ابراز اینکه برخی کشورهای خاص از حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند، همکاری ایران و عراق و دیگر کشورهای همفکر را برای مقابله با این رویکرد ضروری خواند.
رییس هیات ایرانی تاکید کرد: چنانچه این رویکرد اشتباه ادامه یابد، آثار آن به سایر کشورهای درحال توسعه و مستقل نیز تسری خواهد یافت.
عراقچی همچنین با اشاره به گفتگوهای دوجانبه ایران با برخی کشورها در حوزه حقوق بشر، با توجه به گفتگوهای مقدماتی دو کشور ایران و عراق در این زمینه، خواهان تقویت و تداوم گفتگوها با هدف همکاری و رایزنی ها در سازمان های بین المللی شد.
معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با تبریک به دولت عراق درخصوص پیشرفت های حاصله در مبارزه با داعش در جبهه موصل، بر ضرورت همکاری همه کشورها در مبارزه جدی و موثر با تروریسم در تمامی ابعاد آن تاکید کرد.
وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش ها و کمک های ایران در مبارزه با داعش، بر عزم کشورش در ریشه کنی کامل گروه های تروریستی در این کشور تاکید کرد.
ابراهیم الجعفری ضمن استقبال از گفتگوها و همکاری های دوکشور در حوزه حقوق بشر، اذعان داشت که دولت و مردم ایران قربانی تروریسم از جمله از سوی گروهک منافقین می باشند.
وی به عزم کشورش بر مقابله با رهیافت های سیاسی در مقوله حقوق بشر تاکید کرد و اظهار داشت: عراق همچنان با حرکت های سیاسی در حوزه حقوق بشر علیه ایران مخالفت خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها