رسانه های صهیونیست اذعان کردند؛

مصر شکارگاه جاسوسان اسرائيلي

مصر شکارگاه جاسوسان اسرائيلي
شنبه 4 تير 1390 - 04:31

به دنبال دستگيري جاسوسان اسرائيلي و صدور حکم حبس ابد براي آنها از سوي دادستاني مصر، رسانه هاي رژيم صهيونيستي از قاهره به عنوان شکارگاه جاسوسان اين رژيم ياد مي کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، دادستاني مصر عليه جاسوسان صهيونيستي به نام هاي "طارق عبد الرزاق"، "إيدي موشه" و "جوزف دمو" حکم حبس ابد صادر کرد.

به دنبال دستگيري هاي متعدد جاسوسان اسرائيلي در مصر، قاهره هم اينک به شکارگاه مزدوران و جاسوسان سازمان اطلاعات خارجي رژيم صهيونيستي "موساد" تبديل شده است.

روزنامه هاي عبري زبان، اورشليم پست، هاآرتص و معاريو و نيز راديو ارتش صهيونيستي "گالي چاهال" و شبکه 7 تلويزيون اين رژيم طي گزارش هاي مشابه اعلام کردند که مصر طي سال هاي اخير توانسته است تعداد زيادي از جاسوسان اسرائيلي و غيره را شناسايي و بازداشت کند.

بنابر اين گزارش آخرين مورد در اين خصوص بازداشت "إيلان جرابيل" جاسوس آمريکايي تبار سازمان موساد بود که قاهره وي را به تلاش براي ايجاد تنش و درگيري ميان ارتش و ملت قبل و بعد از انقلاب 25 ژانويه و نيز در جريان آن متهم کرد.
 
علاوه بر اين، نيروهاي امنيتي مصر "طارق عبد الرزاق" (37 ساله) از بازرگانان اين کشور را به اتهام تشکيل شبکه جاسوسي عليه مصر و تعدادي از کشورهاي عربي و همکاري با دو تن از افسران سازمان موساد رژيم صهيونيستي که دادستاني مصر حکم غيابي حبس ابد عليه آنها صادر کرد، بازداشت و خود عبد الرزاق را نيز به صورت حضوري محاکمه و به حبس ابد محکوم کردند.

نيروهاي مصري در سال 2007 ميلادي نيز يک شهروند کانادايي الاصل اين کشور را به اتهام جاسوسي براي سازمان موساد بازداشت و به همراه سه صهيونيست ديگر (به صورت غيابي) محاکمه کردند، اما در آن زمان کابينه رژيم صهيونيستي اين اتهامات را رد و آنها را "ساختگي" عنوان کرد.
 
در سال 1996 هم يکي از عرب هاي ساکن اراضي اشغالي فلسطين به نام "عزام عزام" به هنگام ورود به مصر از سوي نيروهاي اين کشور بازداشت کرد و وي به اتهام جاسوسي براي سازمان موساد محاکمه و به 15 سال حبس محکوم شد.

دادستاني مصر در آن زمان وي را متهم کرد که نامه هايي با استفاده از جوهر نامرئي نوشته و در داخل لباس هاي زير زنانه براي سازمان موساد ارسال مي کرد، اما اين مساله پس از حبس 8 ماهه عزام فيصله يافت و وي در قالب مبادله اسرا ميان مصر و رژيم صهيونيستي در قبال آزادي 6 دانشجوي مصري که در بازداشت رژيم صهيونيستي بودند؛ آزاد شد.
 
به گزارش مرکز اطلاع رساني فلسطين، نيروهاي مصري يک جاسوس ديگر اسرائيلي به نام "عوده سليمان ترابين" را که تابعيت مصري و صهيونيستي داشت، بازداشت کردند.

ترابين به اتهام جاسوسي و انتقال اطلاعات نظامي به تل آويو و نيز تلاش براي عضوگيري براي موساد در ميان شهروندان مصري، به 15 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شد.


رژيم صهيونيستي تاکنون نتوانسته است ترابين را آزاد کند و تنها در برخي موارد فرستادگان اين رژيم با اين جاسوس صهيونيستي در زندان ملاقات کرده اند.


پربیننده ترین خبرها