رضایت هیأت رسمی سوریه از روند کلی مذاکرات ژنو 4

رضایت هیأت رسمی سوریه از روند کلی مذاکرات ژنو 4
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 08:29

خبرنگار اعزامی شبكه العالم در ژنو به نقل از یک منبع نزدیک به هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در مذاکرات اخیر گزارش داد هیأت مذکور از روند مذاکرات راضی است و چند پیشنهاد و ملاحظه درباره راهکارهای پیشنهادی از سوی استفان دمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ارائه کرده است.

العالم سوریه

خبرنگار اعزامی شبکه العالم از ژنو گزارش داد: هیأت مذاکره کننده دولت سوریه، از دمیستورا خواسته است تا اصلاحات انجام شده در طرح موسوم به "اصول اولیه راه حل سیاسی در جمهوری عربی سوریه" را به اطلاع مجموعه های مخالفان برساند و موضع آنها را دریافت کند.
به گفته حسین مرتضی، هیأت مذاکره کننده دمشق، بر این باور است این اصول در صورت پذیرش ، می توانند به پایه ای برای هر گونه بحث و گفتگوی ملی درباره همه مسائل مطرح شده در مذاکرات بین سوری ها تبدیل شود.
خبرنگار العالم به نقل از این منبع همچنین افزود در دو روز اخیر، مذاکرات ریشه ای و نتیجه بخشی میان هیأت مذاکره کننده دولت و دمیستورا درباره جدول کاری مذاکرات انجام شده است که در نتیجه این مذاکرات توافق شده است که جدول مذکور شامل چهار موضوع "تروریسم، نظام حکومتی، قانون اساسی و انتخابات" با اهمیت یکسان باشد.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد هیأت مذاکره کننده دولت سوریه، موضوع اظهارات برخی طرف ها و نقل قول های غیر دقیق از زبان دمیستورا درباره تعریف جزئیات مذاکرات را مطرح و تأکید کرد این اقدامات به نفع اعتبار فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیست و با هدف گمراه کردن افکار عمومی در راستای دستیابی به هدف نهایی یعنی به شکست کشاندن ژنو انجام می شود. از این رو ضروری است دمیستورا با این گونه تصریحات مقابله کنند.
216
 

پربیننده ترین خبرها