وزیر امور خارجه‌ای نه چندان مهم!

وزیر امور خارجه‌ای نه چندان مهم!
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 18:03

نشریه هیل نوشت آیا رکس تیلرسون بدترین شغل را در واشنگتن بر عهده دارد؟

العالم - آمریکا

پایگاه اینترنتی این نشریه در مطلبی نوشت: رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا شاید سخت ترین شغل در دولت ترامپ را بر عهده نداشته باشد اما مطمئنا شغل راحتی هم ندارد. گفته می شود ترامپ بودجه وزارت خارجه را 37 درصد کاهش می دهد. اگر چه این امر هنوز مشخص نیست اما این پیام را می رساند که وزارت خارجه برای ترامپ چندان مهم نیست.

برخی از منابع داخل و خارج از وزارت خارجه آمریکا می گویند تیلرسون موظف به انجام کارهای معمول وزرای سابق نیست. او در دیدار با سران خارجی مانند دیدار با نخست وزیر اسرائیل حضور نداشت و همچنین در تصمیم گیری های مهم مانند هشدار به ایران پس از انجام آزمایش موشک بالستیک چندان دخیل نبود.

او همچنین نتوانست معاون ارشد خود را انتخاب کند و گفته می شود ترامپ با درخواست او برای اینکه الیوت آبرامز معاون وزیر خارجه شود، مخالفت کرده است. سوال اینجاست در شرایطی که وزنه های سنگینی مانند استفان بنان Stephen Bannon و جرد کوشنر Jared Kushner مشاوران ارشد ترامپ در حیطه سیاست خارجی نظر می دهد آیا تیلرسون می تواند نفوذی در دولت داشته باشد؟ به نظر می رسد کوشنر که داماد ترامپ هم هست دوست دارد بر روی طرح صلح خاورمیانه کار کند.

شامیلا چودری Shamila Chaudhary یکی از مقام های سابق وزارت امور خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما پیش بینی کرده است که تیلرسون بیشتر به عنوان مشاور و عامل تسهیل کننده خواهد بود نه مانند جان کری وزیر خارجه سابق که هدفش بجا گذاشتن میراثی از خود بود./منبع:خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها