مخالفان سوری همچنان بدنبال ایجاد وحدت

مخالفان سوری همچنان بدنبال ایجاد وحدت
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 18:55

گروه معارضان سوری موسوم به پلاتفرم مسکو امروز در یک نشست مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد که این گروه همچنان برای تشکیل یک هیات واحد متشکل از مخالفان سوری تلاش می کند.

العالم - سوریه

حمزه مُنذر، سخنگوی گروه مسکو پس از دیدار  با  استفان دی میستورا  فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه افزود:  با  دی میستورا  درباره مسائل اساسی گفت وگو ونظر خود را درباره مذاکرات مستقیم ، ضرورت یک هیات واحد متشکل از مخالفان و ضرورت بررسی مسایل اساسی بطور همزمان ، اعلام کردیم.

وی تاکید کرد: این گروه همچنان به تلاشهایش برای دیدار با دیگر احزاب مخالف بر سر تشکیل یک هیات واحد ادامه خواهد داد.

منذر در پاسخ به این سوال که آیا گروه مسکو  بسته تروریسم را بعنوان چهارمین بسته  در دستور کار ژنو 4 خواهد پذیرفت، گفت: ما همیشه گفته ایم که مبارزه علیه تروریسم بسیار مهم است و نیز  مهم است که به فعالیت های تروریسم پایان داده شود و فشار به کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند، باید افزایش یابد.

سخنگوی گروه مسکو گفت : ما اصلا هیچ مخالفتی از اینکه  موضوع تروریسم در دستور کار قرار بگیرد، نداریم.

بشار جعفری، نماینده  دمشق در مذاکرات ژنو چهار روز گذشته خواهان افزودن مساله مبارزه با تروریسم به عنوان اولویت  در دستورکار مذاکرات ژنو شد.

در مذاکرات ژنو چهار علاوه بر هیاتی از دولت سوریه ، سه گروه موسوم به گروه ریاض - گروه قاهره  و گروه مسکو حضور دارند.

هیات بیست نفره معارضان ریاض  در ریاض مستقر هستند و  از سوی عربستان سعودی حمایت مالی می شوند و مخالف پیوستن گروه قاهره و مسکو که از گروههای مخالف سوری هستند، به گروه خود می باشند.

در طی هشت روز گذشته اختلافات شدیدی بر سر ترکیب گروه مخالفان پیش امده و همچنان مخالفان مسلح موسوم به گروه ریاض با حضور گروه قاهره و مسکو مخالفت می ورزند.منبع:خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها