ایرانی که نمی شناسیدش!

ایرانی که نمی شناسیدش!
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 19:58

روزنامه نگار الاخبار لبنان که اخیرا سفری به ایران انجام داده است، نگاه رسانه های غربی و عربی به ایران را ظالمانه توصیف کرد

العالم - ایران

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار در یادداشتی به قلم قاسم س.قاسم با عنوان " ایرانی که نمی شناسیدش: ظلم رسانه های غربی و عربی" ، نوشت: وقتی از فرودگاه امام خمینی تهران خارج می شوید تصویر بزرگی از رهبر انقلاب (آیت الله) سید علی خامنه ای را می بینید که روی آن نوشته شده است اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل. ابتدا گمان می کنید این صرفا شعاری است که در عمل پیاده نمی شود. ولی ایرانی ها بر خلاف همه انتظارات عمل می کنند و می توانند تصویری را که رسانه های غربی و عربی از آنها ارائه می کنند، بشکنند. آنها نه فقط این شعار را اجرا می کنند بلکه آن را در ریزترین جزئیات زندگی روزمره خود به کار می بندند که نمونه آن را در تفکیک زباله در منازل ایرانی ها می بینید. اقتصاد مقاومتی فقط یک شعار نیست بلکه شیوه زندگی است... پس از گذشت سی سال محاصره، ایرانی ها همه چیز را با تکیه به خود و امکانات کشورشان توسعه داده اند.

ایران ده سال پیش حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی را با هدف استقلال از خارج آغاز کرد و حدود سه هزار کارشناس در تهیه برنامه های اقتصاد مقاومتی مشارکت داشتند. رهبر ایران نقش مهمی در تثبیت این تفکر و گسترش آن ایفا کرد و در سخنرانی هایش از ایرانی ها خواست تولیدات داخلی بخرند. رهبر ایران همچنین به دولت دستور داد در هر پروژه ای، تجهیزات و کالاهای ایرانی خریداری کند ولی اگر نیازش را در داخل کشور پیدا نکرد می تواند آن را از خارج بخرد.
روزنامه نگار الاخبار در ادامه با مظلوم توصیف کردن تهران افزود: ایران هیچ شباهتی با تصویری که رسانه ها از این کشور ارائه می کنند ندارد. زنان در اینجا زیربنای جامعه هستند نه این که از حقوقشان محروم باشند. آنان رانندگی می کنند و در خیابان رفت و آمد دارند و می دانند که کسی مزاحم آنها نخواهد شد.

در تهران همه خیابان ها و سکوها و آسانسورها و اتوبوس های حمل و نقل عمومی برای استفاده معلولان طراحی شده اند و حتی تلفن های عمومی در خیابان ها هم پایین تر هستند تا کسانی که نشسته اند به آن دسترسی داشته باشند.

در استان تهران که یک و نیم برابر لبنان مساحت دارد همه چیز سازمان یافته و منظم است. مسیرهای ویژه اتوبوس ها و پله های برقی برای استفاده افراد پیاده وجود دارند. ترافیک در تهران غیر قابل تحمل است و ممکن است خودروی شما نیم ساعت یکجا بماند ولی صدای یک بوق هم نمی شنوید. کوتاه ترین سفر درون شهری در تهران حدود دو ساعت از وقت شما را می گیرد. تهران در مقایسه با بیروت شهر بزرگی است و 13 میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

نویسنده این یادداشت سپس به توصیف بازار بزرگ تهران می پردازد و نظم حاکم بر این بازار و همچنین متروی تهران را ستایش و آن را با حادثه حج سال 2015 در منا مقایسه می کند.

روزنامه نگار الاخبار، احاطه شدن تهران از هر طرف با کوه های مرتفع را علت آلودگی هوای تهران دانست که سومین شهر آلوده جهان توصیف می شود. با این حال در تهران فضای سبز و پارک های بزرگی وجود دارد که پارک ساعی و پارک ملت از بزرگترین آنها هستند.

نویسنده در ادامه به تشریح مشاهدات خود از سفارت سابق آمریکا در تهران که به موزه تبدیل شده است پرداخت و در پایان نوشت: ایران را به مقصد بیروت ترک می کنید در حالی که همه تحریکات سیاسی علیه این کشور از جمله توسعه طلبی فارسی و تبدیل کردن لبنان به کشور ولایت فقیه را به خاطر می آورید. ولی لبخند می زنید زیرا اطمینان دارید اگر سیاستمداران لبنانی آنچه را که جمهوری اسلامی به مردمش داده است ببینند، آرزو می کردند کاش شهروند ایرانی بودند.

پربیننده ترین خبرها