ادعای جدید سعودی‌ها در مورد کمک نظامی ایران به یمن

ادعای جدید سعودی‌ها در مورد کمک نظامی ایران به یمن
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 20:33

شبکه سعودی العربیه گزارش داد: گروه الحوثی (انصار الله) در یمن با حمایت ایران، قایق های از دور هدایت شونده ساخته است.

العالم - یمن

به ادعای شبکه تلویزیونی العربیه، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا درباره افزایش خطر شبه نظامیان الحوثی (انصار الله) برای کشتیرانی در دریای سرخ هشدار داد. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد قایق های از دور هدایت شونده  را کشف کرده که از یکی از آنها در حمله به ناوچه عربستان سعودی استفاده شد.

گزارشگر شبکه العربیه گفت: شبه نظامیان الحوثی (انصارالله) با حمایت ایران قایق های از دور هدایت شونده ساخته اند که تهدیدی برای کشتیرانی در دریای سرخ است.

فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا درباره افزایش استفاده شبه نظامیان الحوثی (انصارالله) از قایق های از دور هدایت شونده که نیازی به عاملان انتحاری برای هدایت آنها نیست، هشدار داد. معاون فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا، ایران را به حمایت از شبه نظامیان در تولید این نوع قایق ها متهم کرد. این فرمانده آمریکایی در مصاحبه با نشریه دیفنس نیوز تاکید کرد خطر این مسئله آن است که سازمان ها و نه کشورها به توانمندی های بالای دریایی دست پیدا کرده اند که می تواند بر کشتیرانی در گذرگاه های دریایی راهبردی تاثیر بگذارد.

در ادامه این گزارش آمده است: حمله به ناوچه عربستانی در روز سی ام ژانویه با قایق از دور هدایت شونده صورت گرفت. این نخستین بار بود که از این نوع قایق ها در حمله به کشتی ها و شناورها استفاده شد.

پربیننده ترین خبرها