بشار الجعفری: اعضای هیات ریاض تروریست هستند

بشار الجعفری: اعضای هیات ریاض تروریست هستند
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 21:40

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در خبری فوری به نقل از رئیس هیئت اعزامی دولت سوریه به مذاکرات صلح گزارش داد: شمار زیادی از اعضای هیئت ریاض(هیئت مذاکرات معارضان در ژنو) تروریست هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار الجعفری عصر امروز(پنجشنبه) در کنفرانس خبری خود در ژنو گفت: کمیته فرعی مبارزه با تروریسم شورای امنیت گفته است که هشتاد و یک هزار مزدور تروریست در سوریه حضور دارند.

وی بیان داشت: ما در گفتگوهای خود با دی میستورا درباره دستور کار گفتگوهای ژنو چهار موضوع را به صورت برابر مطرح کردیم.

وی تاکید کرد: به دنبال گفتگو با معارضان ملی هستیم که یکپارچه باشند و به منافع کشور خود اولویت بدهند.

مذاکره کننده دولت سوریه همچنین خاطرنشان کرد سوریه حق پاسخ به نفوذ ترکیه به خاک خود را محفوظ نگه میدارد.

وی خاطرنشان کرد: از هر ابزاری برای بیرون راندن نیروهای ترکیه از اراضی سوریه استفاده می کنیم.

رئیس هیئت اعزامی دولت سوریه به مذاکرات صلح درباره دیدار امروز خود با نماینده ویژه سازمان ملل متحد، گفت: گفتگوهایی با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره موضوعات اساسی نظیر مبارزه با تروریسم داشتیم و ملاحظات خود را درباره گفته های سابق وی ارائه کردیم. به دی میستورا گفتیم پیشرفت در این گفتگوها نباید گروگان هیئت وابسته به ریاض باشد که همچنان با تشکیل هیئت یکپارچه مخالفان مخالفت می کند.

وی گفت: ما همیشه تلاش می کنیم گفتگوها ادامه پیدا کند و از هر تلاشی برای توقف خونریزی ها در سوریه استفاده می کنیم. گفتگوهایی که در سوریه وجود دارد گفتگوهای سوری-سوری است و من از دی میستورا مخالفت با بررسی موضوع مبارزه با تروریسم را نشنیده ام.

الجعفری بیان کرد: قبل از این که عناصر داعش(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) شهر تدمر را اشغال کنند، نیروی هوایی آمریکا مواضع ارتش سوریه را در شهر دیرالزور هدف قرار داد و این حملات به داعش فرصت داد تا از عراق به تدمر برود.

وی افزود: سکنه شهر تدمر پس از پاکسازی این شهر از مین ها و بمب ها به خانه و کاشانه خود بازخواهند گشت.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه مبارزه با تروریسم یک مبارزه فصلی نیست، تاکید کرد: در همه دوره های گفتگو با این مشکل روبرو هستیم که زمان طولانی برای مشخص کردن دستور کار مذاکرات صرف می شود. دستور کار دولت سوریه از روز نخست بحران اولویت مبارزه با تروریسم بوده است.

این خبر تکمیل می شود

پربیننده ترین خبرها