افزایش عملیات داعشی هایی که می خواهند به بهشت بروند!

افزایش عملیات داعشی هایی که می خواهند به بهشت بروند!
جمعه 13 اسفند 1395 - 00:15

براساس یک گزارش بین المللی، گروهک تروریستی داعش از ابتدای دسامبر 2015 تا نوامبر 2016 میلادی، "با این ادعا که تروریست ها پس از منفجرکردن خود به بهشت خواهند رفت"، بیش از 923 مورد عملیات تروریستی اجرا کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم در لاهه هلند اعلام کرد: سرکردگان تروریست داعش هر زمانی که تلفات سنگینی را متحمل شده، از تاکتیک نظامی به حملات انتحاری روی آورده اند.
این گزارش براساس آنچه که مراکز رسانه ای وابسته به گروهک تروریستی داعش مانند خبرگزاری "اعماق" درمورد حملات انتحاری طی دو سال اخیر پخش کرده، تهیه شده است.
به گفته این مرکز، داعش در زمان تشدید جنگها علیه خود به حملات تروریستی پناه می برد. به عنوان مثال، در مارس 2016، بدنبال ازدست دادن چندین منطقه تحت کنترل، دهها تن از عناصرش را در مدت کمتر از یک هفته در عملیات تروریستی از دست داد.
اما در عملیات نیروهای عراقی برای بازپس گیری شهرموصل با حمایت ائتلاف بین المللی، آمار حملات تروریستی داعش به حدود 26 حمله طی یک هفته می رسد.
از توزیع جغرافیایی حملات تروریستی داعش پیداست که تنها حدود 24 درصد آن در سوریه و بقیه در لیبی، یمن، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، مصر و نیجریه اجرا می شود.
براساس این گزارش، داعش، تروریست های انتحاری را به سه گروه تقسیم کرده است:
گروه نخست: خودروهای بمب گذاری شده
گروه دوم: عناصری که با کمربندهای انفجاری و سلاح های سبک عملیات تروریستی انجام می دهند.
گروه سوم: تروریست هایی که با کمربندهای انفجاری خود را در میان غیرنظامیان منفجر می کنند.
در این گزارش آمده است: بیش از 74 درصد از حملات تروریستی داعش توسط عناصر محلی و تنها حدود 20 درصد آن توسط تروریست های خارجی اجرا می شود و تابعیت شش درصد از تروریست ها نیز مشخص نیست.
بنا به این گزارش، انتظار می رود با توجه به میزان خسارت های سنگین داعش طی روزهای اخیر در عملیات آزادسازی شهر موصل، روند حملات تروریست این گروهک افزایش یابد.
221

پربیننده ترین خبرها