ترامپ به دنبال افزایش قدرت ارتش درسرزمین های دور

ترامپ به دنبال افزایش قدرت ارتش درسرزمین های دور
جمعه 13 اسفند 1395 - 01:02

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد وی خواهان تقویت نیروی نظامی آمریکا و افزایش کشتی ها و هواپیماهای ارتش است تا بدین ترتیب، قدرت آمریکا را در سرزمین های دور اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیوپورت نیوز در ایالت ویرجینا، هدف دونالد ترامپ از طرح این سخنان، حمایت از درخواست خود مبنی بر افزایش 54 میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا است.

ترامپ روز پنجشنبه در حالی که با لباس و کلاه نظامیان آمریکایی بر عرشه ناو هواپیمابر جدید آمریکا موسوم به جرالد آر. فورد ایستاده بود، در این باره گفت وی خواهان آن است که ارتش آمریکا، بهترین تجهیزات را در جهان در اختیار داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در سخنان خود افزود خواهان آن است تا تعداد ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا را به 12 فروند افزایش دهد. نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر 10 ناو هواپیمابر در اختیار دارد.

ترامپ در ادامه گفت: من اندکی پیش با مقامات ارشد نیروی دریایی و صاحبان صنایع گفتگو و درباره طرح های خود مبنی بر توسعه چشمگیر همه ناوگان نیروی دریایی بحث کردم؛ از جمله درباره 12 فروند ناو هواپیمابری که به آنها نیاز داریم. 

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: ما همچنین به هواپیماهای بیشتر، توانایی های نوسازی شده، و سطح قوی تر نیروها نیازمند هستیم. به علاوه، ما باید به شکل گسترده اقدام به توسعه توانایی های سایبری خود کنیم.

وی افزود:  ما در آینده بسیار نزدیک، بهترین تجهیزات  را در اختیار خواهیم داشت. ما به ارتش خود ابزارهای لازم برای جلوگیری از جنگ، و در صورت لزوم، شرکت در جنگ را خواهیم داد .

ترامپ همچنین گفت ناو هواپیمابر جرالد آر. فورد و دیگر کشتی های جدید آمریکا، قدرت آمریکا را در سرزمین های دور، اعمال می کنند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستم که این، قدرتی باشد که مجبور به استفاده از آن نباشیم. اما در صورتی که مجبور شویم، دشمنان با مشکل بسیار بسیار بزرگی روبرو خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها