تصمیم قاضی فدرال درباره همسر عامل کشتار باشگاه همجنس بازان اورلاندو

تصمیم قاضی فدرال درباره همسر عامل کشتار باشگاه همجنس بازان اورلاندو
جمعه 13 اسفند 1395 - 05:04

همسر عامل حادثه حمله به باشگاه اورلاندو به طور موقت و با قید وثیقه آزاد می شود.

شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش کرد نور سلمان همسر عمر متین، عامل تیراندازی باشگاه اورلاندو، به طور موقت و با قید وثیقه از زندان آزاد می شود.

این گزارش می افزاید بر اساس رای روز چهارشنبه قاضی فدرال در کالیفرنیا، همسر قاتل اورلاندو می تواند به طور موقت از زندان آزاد شود.

به اعتقاد این قاضی، نور سلمان، همسر عمر متین عامل تیراندازی باشگاه اورلاندو، فرد خطرناکی نیست و می تواند تا زمان صدور رأی نهایی از زندان آزاد شود.

بر اساس رای دادگاه کالیفرنیا، این زن سی و یک ساله، برای آزادی موقت خود باید وثیقه پانصد هزار دلاری نزد دادگاه بسپارد.

وکیل نور سلمان می گوید: رای دادگاه تصمیمی درست، منصفانه و مناسب است که سبب می شود تا موکل من بتواند دوباره فرزندانش را ببیند.

همچنین قاضی دادگاه تأکید کرده است: نور سلمان از فشار روحی رنج می برد و نیاز به مراقبت و درمان دارد.

منابع آگاه اعلام کردند بر اساس رای این دادگاه، نور سلمان نمی تواند بلافاصله از زندان آزاد شود، چرا که بر اساس قانون دولت حق درخواست تجدید نظر در این حکم را دارد.

قرار است دولت درخواست تجدید نظرخود در حکم صادره را به دادگاه فلوریدا که محل وقوع جرم بوده است، ارائه دهد.

عمر صدیق متین از پدر و مادری افغان و درآمریکا متولد شده است، و همسر او متهم است که با داعش در ارتباط بوده و از نقشه شوهرش برای حمله به این باشگاه اطلاع داشته است.

در تاریخ دوازدهم ژوئن سال دو هزار و شانزده میلادی برابر با بیست و سوم خرداد سال گذشته، عمر صدیق متین با حمله به باشگاه همجنس بازان پالس در شهر اورلاندو آمریکا، چهل و نه نفر را کشت و پنجاه و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

گفته می شود این کشتار با انگیزه های ایدئولوژیک صورت گرفته است.

پلیس سه ساعت پس از تیراندازی موفق به ورود به محل و کشتن فرد مهاجم شد.

این حمله مرگبارترین تیراندازی توسط یک فرد در یک جمع و مرگبارترین حادثه و حمله تروریستی در آمریکا از زمان یازده سپتامبر دو هزار و یک محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها