ناکامی داعش در گشودن راه‌ فرار از عراق به سوریه

ناکامی داعش در گشودن راه‌ فرار از عراق به سوریه
جمعه 13 اسفند 1395 - 10:01

نیروی «الحشد الشعبی» نقشه‌های داعش برای گشودن راه‌های فرار از مناطق غربی عراق به خاک سوریه را ناکام گذاشت.

العالم - عراق

پس از موفقیت نیروی «الحشد الشعبی» (نیروهای مردمی بسیج عراق) در قطع مهمترین راه‌های امداد و کمک‌رسانی به داعش و فرار عناصر این گروه در غرب موصل، روزهای اخیر شاهد حملات مکرر داعش علیه این نیروها و ارتش عراق در مناطق آزاد شده بود.

هدف این حملات تلاش برای نفوذ به این مناطق و گشودن روزنه‌ای برای فرار سرکردگان و عناصر خارجی داعش از از عراق به سوریه عنوان شد که تمام این تلاش‌ها با ایستادگی و مقاومت نیروهای امنیتی و مسلح عراق و نیروهای الحشد الشعبی با شکست مواجه شد.

دفع حملات روزانه داعش

«علی الحسینی»، سخنگوی الحشد الشعبی در محور شمالی موصل در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: نیروهای امنیتی و الحشد به سرعت در کرانه راست و محور غربی موصل درحال پیشروی هستند و داعش را غافلگیر کرده‌اند.

سخنگوی الحشد الشعبی

 الحسینی افزود: به موازات پیشروی این نیروها اغلب گروه‌های الحشد الشعبی خود را برای نبرد بزرگ آزادسازی تلعفر در غرب موصل آماده می‌کنند، درحالی که بخش دیگر از یگان‌های این نیرو به وظیفه محوله در پشتیبانی و حمایت از نیروهای واکنش سریع و پلیس فدرال ادامه می‌دهند که پیروزی‌هایی را در محور جنوبی و جنوب غربی نیز محقق کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از بسته شدن مهمترین راه‌های تردد و امدادرسانی، داعش ظرف روزهای اخیر حملات سنگین و مستمری را علیه نیروهای الحشد الشعبی در مناطق تازه آزاد شده انجام می‌دهد و به این طریق در تلاش است، با نفوذ در این مناطق راهی برای خروج سرکردگانش بیابد.

الحسینی تاکید کرد: رزمندگان الحشد الشعبی تاکنون موفق به دفع تمام این حملات شده و اجازه رسیدن تروریست های داعش به اهدافشان را نداده اند.

«ابو بکر البغدادی»، سرکرده داعش بیست و هشتم فوریه گذشته طی سخنانی خطاب به عناصر خود در عراق به شکست این گروه در نبردهای اخیر اذعان کرد و از آنها خواست، یا به مناطق کوهستانی فرار کرده و در آنجا مخفی شوند و یا در صورت محاصره شدن توسط نیروهای عراقی خود را منفجر کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها