ناتو به عمليات نظامي در ليبي ادامه مي دهد

ناتو به عمليات نظامي در ليبي ادامه مي دهد
شنبه 4 تير 1390 - 05:39

پس از درخواست ايتاليا براي متوقف کردن حملات در ليبي، دبيرکل جنبش ملي ليبي تاکيد کرد که سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) از ماموريتش عقب‌نشيني نخواهد کرد و به حملات عليه نيروهاي معمر قذافي ادامه مي دهد.

"مفتاح لملوم" شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: دولت‌هاي تاثيرگذار در ناتو مانند فرانسه و انگليس اعلام کرده‌‌اند که به عمليات نظامي در ليبي ادامه خواهند داد و ايتاليا در اين خصوص تاثير گذار نخواهد بود.

دبيرکل جنبش ملي ليبي گفت: قذافي اکنون کاري دربرابر انقلابيون نمي‌تواند صورت دهد و نيروهايش در جبهه‌هاي غرب مصراته شکست خورده‌اند.

لملوم احتمال تقسيم ليبي به دو بخش را رد و تصريح کرد: مردم ليبي به هيچ‌ وجه چنين چيزي را نخواهند پذيرفت.

دبيرکل جنبش ملي ليبي افزود: شواهد موجود نشان مي‌دهد که انسجام نيروهاي قذافي به زودي از هم خواهد پاشيد و اين رژيم بيش از دو ماه دوام نخواهد آورد، از اين رو موضوع تقسيم ليبي اصلا مطرح نيست.

وي همچنين وجود هرگونه مذاکره ميان شوراي انتقالي و رژيم قذافي را رد کرد و گفت: برخي از عناصر قذافي از رژيم او جدا شده اند و اکنون خواستار برگزاري کنفرانس و گفت‌وگو هستند، اما اين عناصر مشکوک هستند.

دبيرکل جنبش ملي ليبي تاکيد کرد که اين عناصر خدمات زيادي به رژيم قذافي کرده اند به همين دليل رفتار آنان شک بر انگيز است و چه‌بسا زماني که رژيم قذافي از گفت‌وگو سخن مي‌گويد، منظورش گفت‌وگو با همين افراد مشکوک باشد.

لملوم تصريح کرد: کساني که در برابر گردان‌هاي قذافي ايستاده‌اند، انقلابيوني هستند که هرگونه گفت‌وگو و ارتباط با رژيم قذافي را رد مي‌کنند و با هرگونه نقش قذافي در نظام سياسي آينده مخالفت مي‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها