آمانو و تیلرسون درباره توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردند

آمانو و تیلرسون درباره توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردند
جمعه 13 اسفند 1395 - 11:26

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزیر امورخارجه آمریکا با یکدیگر دیدار و درباره توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو کردند.

العالم ـ آمریکا
رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا و یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در واشنگتن دیدار و گفت و گو کردند.

وزارت امورخارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که دو طرف در این دیدار درباره توافق هسته ای ایران و گروه 5+1 که در ژوئیه 2015 میان این کشورها حاصل شد، رایزنی کرده اند اما این وزارتخانه جزئیات بیشتری از این دیدار و اینکه چه افراد دیگری در آن حضور داشتند، ارائه نکرده است.

همچنین سخنگوی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به واشنگتن تایمز گفت که آمانو و تیلرسون روز پنجشنبه با یکدیگر ملاقات داشته و آمانو با مقامات دیگری از دولت آمریکا دیدار کرده است.

وی نیز جزئیات بیشتری از این دیدارها ارائه نداد.

این اولین باری است که مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات دولت جدید آمریکا دیدار می کند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، بارها توافق هسته ای را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که قصد دارد مجددا بر سر مفاد آن مذاکره کند. این در حالی است که دیگر طرف های توافق تاکید می کنند که برنامه جامع اقدام مشترک یه توافق دوجانبه میان تهران و واشنگتن نیست، بلکه توافقی چند جانبه است و آمریکا نمی تواند یک جانبه درباره آن تصمیم گیری و یا از توافق کناره گیری کند.
منبع: ایسنا
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها