فهرست زنان ربوده شده عراقی توسط داعش

فهرست زنان ربوده شده عراقی توسط داعش
جمعه 13 اسفند 1395 - 12:03

پارلمان عراق فهرست زنانی را که گروه تکفیری - صهیونیستی داعش در این کشور ربوده است به سازمان ملل تحویل داد.

العالم - عراق

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی الحیات، پارلمان عراق اسامی زنان ربوده شده توسط داعش را به سازمان ملل تحویل داد تا زمینه برای آزادی آنان فراهم شود.

زینب بانکورا مسئول ویژه سازمان ملل در امور خشونت های جنسی در جنگها از تاسیس دو مرکز برای مداوای زنانی که در معرض خشونت قرار گرفتند و زنانی که از دست تروریستهای داعش نجات یافته اند خبر داد.

زینب بانکورا از کمیته پارلمانی حقوق بشر خواست توزیع جغرافیایی مناسبی برای این دو مرکز در نظر گرفته شود تا بتوان خدمات بیشتری به این زنان ارائه کرد.

محمد تقی المولى نماینده پارلمان عراق در بیانیه ای از دیداری که با زینب بانکورا داشت خبر داد و گفت: در این دیدار درباره زنان ایزدی، شیعه، ترکمن و مسیحی که توسط گروه تروریستی داعش ربوده شده اند گفتگو شد.

وی افزود: اسامی زنان ربوده شده که در حال حاضر در دست داعش اسیر هستند، به سازمان ملل ارائه شد تا این سازمان ما را در زمینه بازگرداندن آنها به خانواده هایشان کمک کند. وی افزود: همچنین ما افزایش کمکهای بین المللی جهت کاهش مشکلات اهالی مناطق اشغال شده را خواستار شدیم.

از سوی دیگر زینب بانکورا به مسوولان منطقه کردستان عراق نیز اعلام کرد که سازمان ملل در نظر دارد دو مرکز برای مداوا و ساماندهی زنانی که در معرض خشونتهای جنسی قرار گرفته اند و همچنین زنانی که از دست تروریستهای داعش رهایی یافته اند تاسیس کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها