رژیم صهیونیستی بدنبال معبد هیکل است؟

رژیم صهیونیستی بدنبال معبد هیکل است؟
جمعه 13 اسفند 1395 - 12:09

رژیم صهیونیستی پس از شکست و ناکامی در یافتن اثری از معبد ادعایی سلیمان در حفاری های زیر مسجد الاقصی، حفاری های خود را به کاخ های اموی در کنار مسجد الاقصی گسترش داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، اداره اوقاف اسلامی در قدس از سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) درخواست کرد در پی تصمیم شهرداری قدس وابسته به رژیم صهیونیستی برای واگذاری کاخ های اموی در کنار دیوار مسجد الاقصی به یهودیان، کمیته تحقیقاتی به این شهر اعزام کند. با توجه به ثبت شدن نام قدس در سال 1982 به عنوان میراث تمدن جهانی که با خطر روبروست، یونسکو باید کمیته تحقیقات به این منطقه اعزام کند.

خبرنگار شبکه الحدث در قدس گفت از زمانی که "اسرائیل" قدس را اشغال کرد، حفاری ها در اطراف مسجد الاقصی را برای یافتن اثری از معبد ادعایی هیکل[ معبد سلیمان]  آغاز کرد. حفاری های "اسرائیل" اکنون ابعاد جدیدی به خود گرفته است. شهرداری قدس، منطقه کاخ های اموی را بر روی یهودیان باز کرد تا پیش از ورود به مسجد الاقصی از این منطقه عبور کنند.

کاخ های اموی در سال 1967 میلادی کشف شد و رژیم صهیونیستی اکنون به دنبال از بین بردن آن است. اردن هم تأکید کرد این منطقه بخشی از اوقاف اسلامی است و تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی، نقض توافقنامه صلح این رژیم با اردن است.

پربیننده ترین خبرها