مجازات سنگین برای عوامل کودتای نافرجام ترکیه

مجازات سنگین برای عوامل کودتای نافرجام ترکیه
جمعه 13 اسفند 1395 - 15:04

دادستانی آنکارا در ادعانامه خود علیه متهمان اصلی پرونده کودتای نافرجام 15 ژوییه، برای متهمان اصلی کودتای نافرجام درخواست 2 هزار و 988 بار مجازات حبس ابد کرد.

العالم - ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه حریت چاپ ترکیه، در ادعانامه دادستانی آنکارا از فتح الله گولن واعظ سابق سازمان امور دیانت ترکیه که در پنسیلوانیای آمریکا بسر می برد به عنوان مظنون اصلی کودتای نظامی نام برده شده است.

در این ادعانامه برای 38 متهم اصلی از جمله ژنرال آکین اوزترک فرمانده سابق نیروی هوایی ترکیه و شمار دیگری از ژنرال های و سرهنگ های ارتش که قرار بود در صورت موفقیت کودتای 15 ژوییه اعضای شورایی به نام صلح در میهن شوند و اداره این کشور را به دست بگیرند درخواست 2 هزار و 988 بار مجازات حبس ابد شده است.

این پرونده دارای 221 متهم است که 199 تن از آنان در بازداشت بسر می برند و 8 تن نیز به صورت مشروط آزاد شده و تحت نظر مقامات قضایی هستند.

در ادعانامه دادستانی آنکارا از متهمان نظامی این پرونده که 27 تن از آنان ژنرال هستند به عنوان تروریست هایی نام برده شده است که لباس نظامی به تن می کردند.

بر اساس ادعانامه دادستانی آنکارا آماده سازی زمینه برای کودتای نظامی 15 ژوییه از ماه دسامبر سال 2015 میلادی آغاز شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ژنرال حُلوصی آکار رئیس ستاد ارتش و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش ترکیه از شاکیان این پرونده هستند.

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها