برنامۀ عربستان برای تبدیل جنوب آسیا به پایگاه وهابیسم با خرید خاک مالدیو

برنامۀ عربستان برای تبدیل جنوب آسیا به پایگاه وهابیسم با خرید خاک مالدیو
جمعه 13 اسفند 1395 - 16:28

دولت هند با نگرانی از تصمیم دولت مالدیو برای فروش یک جزیره مرجانی به عربستان،این اقدام را باعث گسترش افراطی گری و تروریسم در منطقه می داند.

العالم - آُسیا

به گفته مقامات هندی، فروش یک جزیره مرجانی مالدیو به عربستان باعث افزایش چالش های امنیتی و فعالیت های تروریستی در منطقه می شود. برخی از احزاب مالدیو نیز با مخالفت برای فروش یک جزیره کشور به عربستان، این اقدام دولت را خیانت به مالدیو دانسته و آن را محکوم کردند.
حزب دموکراتیک مالدیو نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد تصمیم دولت در واگذاری یک جزیره از 26 جزیره این کشور، باعث گسترش وهابیت در این کشور می شود.
'احمد نسیم' عضو حزب دموکراتیک مالدیو و وزیر اسبق امور خارجه مالدیو گفت: دولت در فروش این جزیره به عربستان سعودی حاضر به نظر خواهی از مردم نشده است.
وی افزود: پیش از این، فروش خاک مالدیو به خارجی ها خیانت محسوب می شد و مجازات مرگ را به دنبال داشت.
یک عضو حزب دموکرتیک مالدیو که خواست نامش محفوظ بماند گفت که تصمیم دولت در فروش جزیره مرجانی به عربستان سعودی باعث رشد تروریسم و وهابیت در منطقه می شود.
وی افزود:عربستان با اختصاص 300 بورسیه به دانشجویان مالدیو در سال به دنبال گسترش افکار افراط گرایی در بین جوانان مالدیو را دارد.
به گفته وی، استخدام استادانی از عربستان توسط مالدیو گام دیگری برای گسترش افراط گرایی است .
مالدیو یکی از محدود کشورهای منطقه است که تاکنون 'نارندرا مودی ' نخست وزیر هند به آن سفر نکرده است. سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی قرار است به زودی به مالدیو سفر کند.
دولت مالدیو در سال 2015 قانون فروش زمین به خارجی ها را تصویب کرد.
مالدیو با توجه به جمعیت، بزرگترین کشور تامین کننده نیروی خارجی داعش محسوب می شود.
مالدیو با 328 هزار نفر جمعیت، کوچکترین کشور قاره آسیا از نظر وسعت و جمعیت در اقیانوس هند واقع شده است.

منبع: ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها