پیشنهاد مخالفان برای ادغام ارتش آزاد و تشکیل ارتش واحد

پیشنهاد مخالفان برای ادغام ارتش آزاد و تشکیل ارتش واحد
جمعه 13 اسفند 1395 - 21:31

هیأت عالی مذاکره کننده معارضان سوریه با اعلام اینکه قصد دارد با مشارکت هیأت های موسکو و قاهره، هیأت واحدی برای مخالفان تشکیل داهد از پیشنهاد خود به دی میستورا برای ادغام ارتش آزاد و تشکیل یک ارتش واحد خبر داد.

العالم - سوریه

یحیی القضمانی، عضو و رئیس تیم اعزامی هیأت عالی معارضان سوریه در مذاکرات ژنو گفت که این هیأت تلاش دارد بعد از اتمام این مرحله از مذاکرات با هیأت‌های مسکو و قاهره، هیأت واحدی تشکیل دهد.

بنا بر اعلام شبکه راشا تودی، این هیأت همچنین پیشنهاد داده است بندهای به سند 12 بندی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اضافه شود که از جمله آن ادغام گروه مسلح موسم به ارتش آزاد سوریه و تشکیل ارتشی واحد است.

گفتنی است در مذاکرات ژنو 4، 3 هیأت از معارضان، هیأت ریاض، هیأت مسکو و هیأت قاهره شرکرت کرده و تا به این لحظه نتوانسته‌اند هیأت واحدی تشکیل دهند.

در همین راستا، حمزه منذر، رئیس هیأت قاهره گفت که « در خصوص انجام دیدارهای جدید به توافق رسیده‌ایم که این دیدارها این امکان را فراهم می‌سازد به توافقی در خصوص تشکیل هیأت واحد برسیم».

وی همچنین گفت که مسئله مبارزه با تروریسم برای هیأت قاهره مهم بوده و در نشست آتی آستانه (14 مارس) آن را بررسی خواهند شد.

شبکه راشا تودی همچنین به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که هنوز توافقی بر سر سند 12 بندی دی‌میستورا تا به این لحظه حاصل نشده است.

این منابع گفتند که دی‌میستورا بعد از آنکه با هیأت دولت سوریه دیدار کرد، به واشنگتن می‌رود و دولت آمریکا را در جریان نتایج این مذاکرات می‌گذارد.

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها