ترامپ: روابط دموکرات‌ها را با روسیه بررسی کنید

ترامپ: روابط دموکرات‌ها را با روسیه بررسی کنید
شنبه 14 اسفند 1395 - 08:00

رئیس‌جمهور آمریکا خواستار تحقیق و تفحص در خصوص روابط قانون‌گذاران ارشد حزب دموکرات با مقامات روس شد.

العالم - آمریکا

به نقل از فاکس نیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه پس از آنکه تصاویری از ملاقات قانون‌گذاران ارشد حزب دموکرات با مقامات روس منتشر شد، از آن‌ها به دلیل تقاضایشان برای استعفای جف سشنز – دادستان کل آمریکا -- انتقاد کرد. این قانون‌گذاران، دادستان کل کابینه ترامپ را به مطرح کردن ادعا‌های دروغ در خصوص ملاقات با سفیر روسیه متهم کردند؛ اما ترامپ در توییت خود آن‌ها را به «تظاهر» متهم کرد.
"نانسی پلوسی"، رهبر اقلیت حزب دموکرات در مجلس نمایندگان پیش‌تر به خبرنگاران پولیتیکو گفته بود با سفیر روسیه ملاقات نکرده است. اما پولیتیکو تصاویری را منتشر کرده است که از ملاقات وی و چندین عضو کنگره با دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور وقت روسیه و سفیر روسیه در سال 2010 حکایت دارد. گرچه سخنگوی پلوسی اعلام کرده است وی با سفیر روسیه ملاقاتی شخصی نداشته است، جمهوری‌خواهان به سرعت پلوسی را به فریب افکار عمومی متهم کردند.
ترامپ که پیش‌تر با انتشار یک توییت از "چاک شومر"، رهبر اقلیت دموکرات در سنا به دلیل ملاقات با مقامات روس انتقاد کرده بود، با انتشار یک توییت جدید نوشت: «بدین وسیله تقاضا می‌کنم پس از شومر، در خصوص پیوندهای نزدیک پلوسی با روسیه و دروغ‌گویی درباره آن، تحقیق و تفحص انجام شود.»
پلوسی و شومر پیش‌تر خواستار استعفای "جف سشنز" – دادستان کل کابینه ترامپ – به دلیل ملاقات دوباره وی در سال 2016 با سفیر روسیه شده بودند. سشنز در جلسات تأیید خود با قانون‌گذاران مدعی شده بود با مقامات روس ملاقاتی نداشته است.
ترامپ پس از آن در توییتر از شومر انتقاد کرد که تصویری از ملاقات وی با پوتین در سال 2003 در فضای مجازی منتشر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها