با نزول دلار، نفت گران شد

با نزول دلار، نفت گران شد
شنبه 14 اسفند 1395 - 09:17

بهای جهانی نفت در پی اظهارات یک مقام اقتصادی آمریکا افزایش یافت.

العالم - آمریکا

 به نقل از رویترز؛ بهای نفت روز جمعه بعلت کاهش ارزش دلار، افزایش یافت؛ اما سرمایه گذاران در پی عدم پایبندی کامل شرکتهای نفتی روسی به توافق جهانی مبنی بر کاهش تولید، معاملات خود را محتاطانه انجام دادند.
روز گذشته بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 82 سنت افزایش (1.5 درصد) به 55 دلار و 90 سنت رسید و بخشی از کاهش روز پنجشنبه را جبران کرد. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 72 سنت افزایش (1.4 درصد)، 53 دلار و 33 سنت معامله شد.
هر دو این شاخصها از ابتدای سال جاری با تغییری اندک معامله شده اند. بالاترین قیمت نفت خام آمریکا در داد و ستد نخستین روز معاملات، به قیمت 55.24 دلار رقم خورد.
به دلیل کاهش ارزش دلار در پی اظهارات جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، قیمت نفت در واپسین دقایق معاملات، اندکی افزایش یافت. شاخص دلار «دی ایکس وای» روز جمعه 0.7 درصد کاهش داشت.
بعلت اینکه معاملات بازار جهانی نفت با دلار انجام می شود، با تقویت شدن دلار قیمت نفت کاهش می یابد.
شرکتهای حفاری نفت آمریکایی نیز برای هفتمین هفته متوالی به تعداد سکوهای نفتی خود افزودند؛ «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد تعداد سکوهای نفتی 7 مورد افزایش داشته و در مجموع به 609 مورد رسیده است.
این در حالی است که فلز زرد هفته گذشته را با نزولی 2.5 درصدی به پایان رساند. روز گذشته بهای هر انس طلا برای تحویل در ماه آوریل با 6 دلار و 40 سنت کاهش (0.5 درصد) به 1226 دلار و 50 سنت رسید که بیشترین نزول فلز زرد از 14 فوریه محسوب می‌شود. افزایش احتمالی نرخ بهره در آمریکا در اواخر اسفند ماه، مهمترین عامل نزول بهای جهانی طلا به شمار می‌رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها