در کنفرانس تهران روشنگري مي شود؛

ملت هاي مسلمان قربانيان اصلي تروريسم

ملت هاي مسلمان قربانيان اصلي تروريسم
شنبه 4 تير 1390 - 07:02

يک نويسنده و مفسر سياسي ايراني با تاکيد بر اين که تروريسم رسمي و دولتي خشونت آميز ترين نوع تروريسم در جهان است؛ گفت: در کنفرانس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در تهران، در باره اين که ملت هاي مسلمان قربانيان اصلي تروريسم هستند؛ روشنگري خواهد شد.

"عباس خامه يار" شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم در باره اهداف مورد نظر تهران از برگزاري اين کنفرانس اظهار داشت: تهران از این طریق قصد دارد بر خلاف ادعاهاي غرب،قرباني اصلي تروريسم را که همان ملت هاي عرب و بسياري از ملت هاي مسلمان بويژه ملت هاي فلسطين ، افغانستان ، عراق و ايران هستند ، به جهانيان معرفي کند.

اين نويسنده ايراني تاکيد کرد، در تروريسم دولتي و تروريسم رسمي خشونت بيشتري نهفته است و تهران درصدد تشريح عوامل اين نوع عمليات تروريستي و معرفي حاميان آن است.

خامه يار با اشاره به اين که ، موضع اديان در برابر تروريسم از ديگر محورهاي اصلي مورد بحث در اين کنفرانس است؛گفت: در اين کنفرانس تاکيد خواهد شد که اديان آسماني هيچ نقشي در شکل گيري عمليات تروريستي ندارند و از همه اتهاماتي که در اين راستا متوجه آنهاست، مبرا هستند.

خامه يار با اشاره به برگزاري کنفرانس بين المللي مبارزه جهانی با تروريسم در تهران تصريح کرد، اين کنفرانس فرصتي براي فعال شدن ديپلماسي ايران است.

وي گفت: کنفرانس بین المللی مبارزه جهانی با تروريسم در حالي در تهران برگزار مي شود که آمريکا و اروپا محدوديت هايي را براي ايران ايجاد کرده اند و مدعي هستند که تهران در جهان منزوي شده از اين جهت اين کنفرانس فرصتي است تا عکس اين ادعا  ثابت شود.

خامه يار تاکيد کرد: دراين کنفرانس دو روزه که از امروز در تهران کليد مي خورد، 60 نماينده از کشورها ، سازمانهاي هاي بين المللي از جمله سازمان ملل ، شانگهاي ، سازمان کنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب شرکت دارند.

نخستين كنفرانس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم صبح امروز با پيام مقام معظم رهبري و با حضور تعدادي از رييسان جمهوري، نخست وزيران، وزيران امور خارجه، وزيران دستگاه هاي مرتبط با مبارزه عليه تروريسم و كارشناسان برجسته از دهها كشور جهان در تهران آغاز شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها