وزیران خارجه اتحادیه عرب سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند

وزیران خارجه اتحادیه عرب سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند
شنبه 14 اسفند 1395 - 12:57

شورای اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه عرب به ریاست الجزایر روز سه‌شنبه صد و چهل و هفتمین دوره نشست عادی خود را برگزار می‌کند و پیش از آن نیز نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود.

العالم- آسیا

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، در دور جدید نشست شورای اتحادیه ۲۸ بند بررسی می‌شود که پیرامون محورهای فعالیت مشترک عربی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مساله فلسطین و تحولات مربط به آن، بحران‌های عربی از جمله در سوریه، لیبی، یمن، عراق، مساله مبارزه با تروریسم، تدوین پیش‌نویس دستورکار نشست آتی سران عرب در اردن، موضع‌گیری‌های ایران و ترکیه در قبال کشورهای عربی و مساله توسعه و اصلاح اتحادیه عرب است.

وی افزود، نیکولای ملادینف، نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در نشست وزرای خارجه عرب سخنرانی خواهد کرد که این سخنرانی به بررسی تلاش‌های سازمان ملل در زمینه روند صلح به ویژه پس از قطعنامه ۳۳۳۴ شورای امنیت در مخالفت با شهرک‌سازی‌ها و نتایج کنفرانس پاریس در ماه گذشته میلادی می‌پردازد.

بن حلی خاطرنشان کرد، شورای اتحادیه عرب به بررسی بند جدیدی می‌پردازد که از سوی دولت فلسطین ارائه شده و در مورد مساله انتقال هیئت‌های دیپلماتیک از تل‌آویو به قدس اشغالی است. شورا همچنین بند جدیدی درخصوص خلع سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی گفت که بحران سوریه نیز با تمامی تحولاتش در این نشست مورد بررسی و مناقشه قرار می‌گیرد.

احمد بن حلی اظهار کرد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای توسط دولت یمن ارائه شده که بر لزوم حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز و بازگشت به مذاکرات برای حل بحران و ارائه کمک‌های انسانی تاکید دارد.

وی گفت، درخصوص عراق نیز شورا پیش‌نویس مصوبه‌ای را بررسی می‌کند که دولت بغداد پیرامون ادامه حضور نظامی ترکیه در شمال عراق ارائه داده است.

بن حلی همچنین اظهار کرد، کشورهای عربی معتقدند که روابط بسیاری میان طرف‌های عربی و ایران وجود دارد و در این بین مشکلاتی وجود دارند که باید حل شوند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها