احتمال مذاکرات مقامات اتحادیه اروپا و "اسرائیل"

احتمال مذاکرات مقامات اتحادیه اروپا و
شنبه 14 اسفند 1395 - 13:33

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بحبوحه نگرانی درمورد طرح "ایجاد دو کشور" در حال ارزیابی برگزاری مذاکرات سطح بالا با رژیم صهیونیستی هستند.

العالم - اروپا

به نقل از وبسایت «اسرائیل نشنال نیوز» بنا برگزارش آسوشیتد پرس؛ وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا در حال ارزیابی برگزاری مذاکرات سطح بالا با رژیم "اسرائیل" هستند.
به گفته برخی سیاستمداران، اتحادیه اروپا باید در تعامل با رژیم اسرائیل، شفاف عمل کند. علی الخصوص بخاطر اینکه این اتحادیه رفتار دولت آمریکا در تعامل با کشمکش عربی-اسرائیلی را "موضع غیر شفاف" خوانده است.
یک مقام سیاسی در مصاحبه با آسوشیتد پرس اعلام کرد هرگونه مذاکرات آتی با رژیم اسرائیل، نمی تواند "طبق معمول، معامله تجاری" باشد؛ همه چیز باید بسیار شفاف و واضح به این رژیم گفته شود.
چند دیپلمات به شرط فاش نشدن نامشان در مورد مذاکرات مسؤولان امور خارجه اتحادیه در بروکسل گزارشی کوتاه به خبرنگاران ارائه کردند.
در این گزارش آمده است؛ روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل تحت مفاد "توافقنامه همکاری" اداره می شود. این توافقنامه در ماه جولای سال 2000 اجرایی شد که در آن دیدارهایی در سطح وزرا یا شوراها پیش بینی شده است.
یکی از دیپلماتها گفت: "ما می خواهیم اتحادیه اروپا موضع واحد و شفافی داشته باشد که تحولات میدانی را مد نظر قرار دهد". وی افزود: هرگاه ما موضع شفافی داشته باشیم می توانیم به یک تاریخ فکر کنیم.
این اظهارات در حالی مطرح شده است که به نظر می رسد آمریکا در حال تغییر موضع خود نسبت به طرح «ایجاد دو کشور» است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها