فدراسیون جهانی بسکتبال: ایران منتظر یک افتخار دیگر است

فدراسیون جهانی بسکتبال: ایران منتظر یک افتخار دیگر است
شنبه 14 اسفند 1395 - 13:35

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم ملی ایران پرداخته و تاکید کرده که ایران با قدرت در انتظار شروع سیستم جدید رقابت‌های آسیا است.

العالم-ایران
 فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم‌ ‌ملی ایران در مسیر انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ پرداخته و گفت‌وگوی با علی توفیق ، دبیر فدراسیون بسکتبال ایران انجام داده است.

در این گزارش آمده است:

تنها شش ماه از قهرمانی ایران در مسابقات آسیا چلنچ گذشته، اما بازیکنان ایران نمی‌توانند منتظر بمانند تا یک افتخار دیگر برای کشورشان کسب کنند. ایران توانسته سهمیه اش را برای مسابقات آسیا کاپ در لبنان بگیرد و از دهم تا بیستم آگوست در این مسابقات شرکت می‌کند که شروع شیوه جدید برگزاری مسابقات بسکتبال است.

علی توفیق ، دبیر فدراسیون بسکتبال ایران با قدرت معتقد است که سیستم جدید مسابقات می‌تواند بسکتبال آسیا را تغییر دهد.

طبق سیستم مسابقاتی بسکتبال از سال ۲۰۱۷ شانزده تیم آسیایی و اقیانوسیه در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ شرکت می‌کند و این مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد.

مسابقات در شش ماه نوامبر، فوریه، جون، ستپامبر، نوامبر ۲۰۱۸ و فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود. انتخاب شده ها تشکیل می‌شوند از هفت تیم برتر که به چین به عنوان میزبان ‌اضافه می‌شوند و در اولین دوره جام جهانی  که با  ۳۲ تیم‌ برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.

توفیق می‌گوید اصلی‌ترین قسمت این سیستم جدید که من را هیجان زده می‌کند این است که تیم‌ها فرصت بیشتری دارند تا برابر هواداران و تماشاگران خود به میدان بروند.

او ادامه‌ می‌دهد: بازیکنان واقعا به این تغییرات علاقمند هستند و منتظر هستند تا کارشان را در ماه نوامبر شروع کنند. همه آنها از اصل این تغییرات در نحوه مسابقات رضایت دارند. من احساس می‌کنم که نسل کنونی و نسل آینده بسکتبال بازیکنانی خوش شانس دارند چرا که آنها با این شیوه به میدان می‌روند. زمانی که من بازیکن بودم این شانس را نداشتم که خیلی زیاد برابر هوادارانمان به میدان بروم، اما حالا این شانس ایجاد شده است که ما بدون محدودیت برابر هوادارانمان به میدان برویم.

دبیر فدراسیون بسکتبال ادامه‌ می‌دهد: تماشاگران بسکتبال مطمئنا از این نحوه مسابقات استقبال خواهند کرد چرا که آنها هم این شانس را دارند تا قهرمانان خود را در خانه ببینند. قسمت مهم دیگر این تغییرات برای من بحث اقتصادی آن است. این فرصت کمک می‌کند تا ‌اسپانسرها و شرکت‌های اقتصادی وارد قرارداد با فدراسیون شوند و آنها نه تنها در دیدارهای داخلی ،‌ بلکه  در دیدارهای خارجی نیز از تیم بسکتبال حمایت می‌کنند. برای مثال اگر ایران در کره بازی کند ‌اسپانسر تیم‌ ‌ملی می‌تواند خودش را در سئول نیز به عرضه بگذارد و از این فرصت استفاده کند. اتفاقی که قبلا رخ نداده است.

در تقویم جدید فیبا آسیا تیم‌های این قاره استرالیا و نیوزیلند را نیز برابر خود می بینند. حرکتی که توفیق آن را به عنوان یک پیشرفت برای بسکتبال آسیا می داند. او می‌گوید : ‌حضور استرالیا و نیوزیلند در بین تیم‌های آسیایی نه تنها جذاب است ،‌ بلکه یک فشار مضاعفی به قدرت‌های سنتی بسکتبال آسیا وارد می‌کند تا آنها پیشرفت داشته باشند و بتوانند برابر آنها بازی کنند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها