بحران مالی در اتحادیه عرب؛ 15کارمند استعفا کردند

بحران مالی در اتحادیه عرب؛ 15کارمند استعفا کردند
شنبه 14 اسفند 1395 - 14:07

یک روزنامه مصری فاش کرد که 15 نفر از کارمندان اتحادیه عرب استعفای خود را تقدیم کرده اند.

العالم - مصر

روزنامه الشروق مصر نوشت: احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب با استعفای 15 کارمند این اتحادیه از جمله یک عراقی به دلیل بحران مالی موافقت کرده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه افزود: ابوالغیط با استعفای 12 کارمند مصری و یک کارمند عراقی و یک کارمند یمنی و یک کارمند زن لبنانی موافقت کرد.

وی افزود: استعفاهای پی در پی کارمندان به خاطر اختلافات با مدیریت اتحادیه عرب نیست، بلکه به علت بحران مالی است که از زمان دبیرکلی نبیل العربی شدت گرفته بود و برخی از کشورها سهم خود از بودجه اتحادیه عرب را واریز نکردند و خواهان هدفمند کردن هزینه ها شد و این درحالی بود که برخی دیگر از کشورهای عربی درخواست متضادی را ارایه کرده و خواهان تعیین کارمندان وابسته به دولت های خود در چارچوب سهمیه مشخص شده برای خودشان در این اتحادیه شدند و همین امر نیز باعث انباشت کارمندان شد.

بر اساس این گزارش، ابوالغیط در حال تماس با کشورهای عربی برای عمل به تعهدات خود درخصوص بودجه 60 میلیون دلاری اتحادیه عرب است.

روزنامه الشروق به نقل از شماری از استعفا کنندگان نوشت که آنها به خاطر نگرانی از بررسی کاهش حقوق بازنشستگان و حق سنوات پایان خدمت، درخواست استعفا کرده اند.

6

پربیننده ترین خبرها