آزمایش موفقیت آمیز اس 300 در ایران +فیلم

شنبه 14 اسفند 1395 - 14:38

جزئیات بیشتری از اولین تست سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسی در ایران، پس از موفقیت این سامانه در انهدام یک فروند موشک بالستیک و یک فروند پهپاد منتشر شد.

العالم ـ ایران
سامانه موشکی اس 300 روسی امروز رسماً تست شد و این سامانه با شلیک چند فروند موشک، اهداف متنوعی را در ارتفاع و بُردهای مختلف، با موفقیت هدف قرار داد.

در اولین هدف، رادارهای سامانه موشکی اس 300 موفق شدند یک فروند موشک بالستیک شلیک شده توسط نیروهای خودی را شناسایی و رهگیری کرده و سپس با شلیک اولین موشک از سامانه موشکی S300-PMU2، موشک بالستیک منهدم شد؛ امیر اسماعیلی با تایید این هدف‌گیری دقیق، اعلام کرد که "موشک اس 300، موشک بالستیک را تار و مار کرد."

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اینکه  جواب رجز خوانی های دشمن را در میدان خواهیم داد گفت: وقتی موشکی بتواند جسم  کوچکی در آسمان آن هم ده ها هزارپایی زمین را رصد، رهگیری و منهدم کند ببینید با اسکادران دشمن چه خواهد کرد.

امیر اسماعیلی با تاکید براینکه سامانه «اس 300» حق ایران بود و این حق را گرفتیم، افزود: «اس 300» از امروز در کنار سامانه های قدرتمند ایرانی مانند «مرصاد و تلاش» قرار گرفت تا آسمان ولایت لحظه به لحظه  امن تر و مقدرتر شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که احتمال دارد  مشخصات این سامانه پدافندی دست کشورهای دیگر نیز بیفتد گفت: متخصصان ایرانی این سامانه را بر اساس تهدیدها و نقشه های عملیاتی  آزمایش کردند و هیچکس دیگری به چگونگی عملیاتی شدن این سامانه دسترسی نخواهد داشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا به تحرک پذیری بالای این سامانه اشاره کرد و اظهار داشت: «اس 300» سامانه‌ای مهلک برای دشمن است چرا که حتی ریز پرنده‌ها، موشک های بالستیک و موشک‌های کروز نیز نمی‌توانند از دست این سامانه فرار کنند.

به گزارش تسنیم، امیر اسماعیلی با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران «اس 300» های زیادی دارد گفت: خبر مهم‌تر طراحی و ساخت اس 300 کاملا ایرانی با نام « باور 373 » است که در آینده ای نزدیک تست  آن را مردم عزیز ایران مشاهده خواهند کرد.

دومین هدف هم که یک فروند پهپاد دشمن فرضی بود، توسط رادارهای این سامانه رهگیری و سپس با شلیک دومین موشک از سامانه موشکی اس 300، این هدف نیز به دقت بالایی منهدم شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها