ترامپ مجوز سلاح برای بیماران روانی صادر کرد

ترامپ مجوز سلاح برای بیماران روانی صادر کرد
شنبه 14 اسفند 1395 - 14:53

رسانه‌هاي خبري از اقدام مخفيانه و بي سر و صداي ترامپ در زمينه لغو قانون مصوب دوره رياست اوباما و نهايتا صدور مجوز حمل سلاح براي افراد داراي اختلالات رواني خبر دادند.

العالم - گوناگون
«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه گذشته بي سر و صدا قانون مصوب دوره رياست جمهوري «باراک اوباما» در زمينه کنترل حمل سلاح ميان آمريکايي ها را لغو کرده است.
بر اساس اين خبر، با دستور ترامپ، قانون مصوب زمان رياست اوباما که نيازمند بررسي هايي در رابطه با پيشينه افراد جهت صدور مجوز حمل سلاح براي آنها بوده است رسما لغو شد.
پيشتر نيز انتظار مي رفت که ترامپ طرح مصوب دو مجلس سنا و نمايندگان کنگره آمريکا براي لغو قانون اوباما را امضا کند.
ترامپ اين طرح مصوب کنگره براي حمل سلاح رواني ها را در حالي امضا و قانوني کرد که هيچ عکسي از اين رويداد منتشر نشد و اين اقدام به دور از هياهو صورت گرفت و خبر اين اقدام دولت ترامپ در پايان ايميل کاخ سفيد براي در جريان گذاشتن مطبوعات درباره ساير قوانين امضا شده توسط ترامپ منتشر شد.
اوباما در پايان دوره رياست جمهوري خود دستور داد که اداره امنيت اجتماعي آمريکا اطلاعات مستند مورد نياز هر فردي که خواهان حمل سلاح است را در اختيار اف بي آي قرار دهد تا در اين بررسي ها سابقه مشکلات رواني افراد مشخص شود.
دولت اوباما پيش بيني کرده بود که با اجرايي شدن نهايي اين قانون حدود ۷۵ هزار آمريکايي از حمل سلاح منع شوند.
جمهوريخواهان مخالف استدلالشان اين بود که اين قانون مصوب اوباما به شيوه اي ناعادلانه در حقوق تعريف شده برخي افراد خاص در متمم دوم قانون اساسي تبعيض به وجود مي آورد.
اوباما اين قانون که در حال حاضر توسط دولت ترامپ لغو شده است را در سال ۲۰۱۳ ميلادي و بعد از وقوع قتل عام در مدرسه ابتدايي «سندي هوک» که ۲۶ کشته برجاي گذاشت، تصويب کرد.
 منبع : nazplus

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها