پيام رهبر انقلاب به کنفرانس مبارزه باتروريسم

پيام رهبر انقلاب به کنفرانس مبارزه باتروريسم
شنبه 4 تير 1390 - 07:23

نخستين کنفرانس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم صبح امروز (شنبه) با پيام مقام معظم رهبري در تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز بکار همايش مبارزه جهاني با تروريسم، با اشاره به سابقه قدرتهاي سلطه گر در اقدامات تروريستي و حمايت از رژيم تروريستي صهيونيست و سياهه بلند بالاي آنها در پشتيباني مالي و تبليغاتي از تروريست هاي سازمان يافته و در عين حال ادعاي مبارزه با تروريسم، تاکيد کردند: يکي از کارهاي اساسي نشست کنوني، تعريف روشن و دقيق از تروريسم است و جمهوري اسلامي ايران مبارزه با اين پديده شيطاني را تکليفي تخلّف ناپذير براي خود مي داند و تلاش در راه اين مبارزه بزرگ را با قدرت ادامه خواهد داد.


متن پيام مقام معظّم رهبري به همايش مبارزه جهاني با تروريسم، به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم


ميهمانان گرامي، حضار محترم! از شما که براي بررسي يکي از پديده هاي مصيبت بار کنوني بشر يعني تروريسم گرد آمده ايد تشکر مي کنم و به شما خوش آمد مي گويم. اين بررسي ها که بي شک بايد ادامه يافته و به عزمي آگاهانه و تلاشي صادقانه در جامعه ي جهاني منتهي شود، خواهد توانست گامي اساسي در مهار تروريسم و نجات بشر از اين پديده ي دردناک باشد انشاءالله. ما با اعتماد به هدايت و کمک الهي، اميدوارانه اين کار را پي مي گيريم و با همراهي همه ي دلسوزان صادق و احساس کنندگان مسئوليت به پيش خواهيم رفت.


تروريسم پديده ئي تازه و محصول دورانهاي اخير نيست، ولي پيدايش سلاحهاي هولناک و آسان شدن کشتارهاي جمعي و فاجعه بار، اين پديده ي زشت را صدها برابر مهيب تر و خطرناک تر کرده است.


نکته ي مهم و تکان دهنده ي ديگر، محاسبات شيطاني قدرتهاي مسلّطي است که بهره برداري از تروريسم را به مثابه ي ابزاري براي رسيدن به هدفهاي نامشروع، وارد چرخه ي سياستها و برنامه ريزيهاي خود کرده اند.


حافظه ي تاريخي ملتهاي منطقه ي ما هرگز فراموش نخواهد کرد که دولتهاي استعمارگر چگونه براي غصب فلسطين و فراري دادن ملت مظلوم آن از خانه و کاشانه ي خود، گروههاي تروريستي جرّاري مانند آژانس بين المللي صهيونيزم و بيش از ده گروه مشابه ديگر را سازماندهي کردند و فاجعه ي ديرياسين و نظائر آن را پديد آوردند.


رژيم صهيونيستي از آغاز پيدايش خود تا امروز نيز علناً به رفتارهاي تروريستي در درون و بيرون فلسطين ادامه داده و بيشرمانه آنها را اعلام هم کرده است. سردمداران قبلي و کنوني رژيم صهيونيستي، آشکارا به تاريخ تروريستيِ خود و حتي در مواردي به شرکت خود در عمليات ترور، افتخار مي کنند.


نمونه ي ديگر، رژيم ايالات متحده ي امريکا است که در چند دهه ي اخير، سياهه ي بالابلندي از رفتارهاي تروريستي و نيز پشتيباني مالي و تسليحاتي از تروريستهاي سازمان يافته در کشورهاي اين منطقه، پديد آورده است.

حملات مرگبار هواپيماهاي بدون سرنشين به خانوارهاي بي دفاع در روستاها و مناطق محروم در افغانستان و پاکستان که بارها جشن عروسي آنها را به عزا مبدّل کرده است، جنايات بلک واتر در عراق و کشتار شهروندان و نخبگان عراقي، کمک به گروههاي بمب گذار در ايران و عراق و پاکستان، ترور دانشمندان هسته ئي در ايران با همکاري موساد، سرنگون کردن هواپيماي مسافري ايران در خليج فارس و کشتن حدود سيصد کودک و مرد و زن مسافر .. گوشه هايي از اين سياهه ي ننگين و فراموش نشدني است.


امريکا و انگليس و برخي دولتهاي غربي ديگر، با پرونده ي سياه و محکوم کننده ي خود در رفتارهاي تروريستي، داعيه ي مبارزه با تروريسم را نيز به ادعاهاي گزاف خود افزوده اند. تروريستهايي که در دهه ي 1360 هزاران نفر را بي رحمانه به خاک و خون کشيدند و از جمله در يک حادثه 72 نفر از نخبگان علمي و سياسي و مسئولان بلند پايه ي کشور، و در حادثه ئي ديگر، رئيس جمهور و نخست وزير کشورمان را به شهادت رساندند، اکنون در حمايت دولتها و دولتمردان اروپايي و زير حمايت آنان زندگي مي کنند.


با چنين رفتارهايي، ادعاي مبارزه با تروريسم، بسي وقاحت آميز است.


امريکا و دولتهاي اروپايي دنباله رو آن، در همين حال، گروههاي مبارز فلسطيني را که به مبارزه ئي مظلومانه براي نجات سرزمين خود مشغولند، تروريست مينامند. اين تعريف اغواگر از تروريسم، يکي از پايه هاي اصليِ مشکل تروريسم در جهان کنوني است.


در نظر سردمداران نظام سلطه، تروريسم عبارت است از هرآنچه منافع نامشروع آنان را تهديد کند. آنان مبارزاني را که از حق مشروع خود در مقابله با اشغالگر و مداخله گر استفاده مي کنند، تروريست ميدانند ولي هسته هاي خبيث و مزدور خود را که بلاي جان و امنيت مردم بي گناه اند، تروريست نمي شناسند.


يکي از کارهاي اساسي نشست کنوني ش

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها