ویدیو؛ جنایت جدید داعش.. استفاده از سلاح شیمیایی درموصل

شنبه 14 اسفند 1395 - 21:22

گروه تروریستی داعش برای انتقام شکست‌های متوالی خود در برابر ضربات نیروهای امنیتی عراقی، به ارتکاب جنایتی دیگر علیه شهروندان عراقی متوسل شده و علیه آنان از سلاح های شیمیایی و سمی استفاده کرده است.

العالم - عراق

 سازمان بین المللی صلیب سرخ استفاده گروه تروریستی داعش از سلاح های شیمیایی ضد شهروندان عراقی درشرق شهر موصل در شمال عراق را محکوم کرد واز گزارش های منتشر شده دراین باره ابراز نگرانی کرد.

سازمان بین المللی صلیب سرخ با اعلام اینکه استفاده از سلاح های شیمیایی طبق قوانین بین المللی ممنوع است، اعلام کرد که با سازمان جهانی بهداشت درباره پذیرش قربانیان بیشتر از این حملات همکاری می کند.

دراین حال، درخواست هایی مبنی بر لزوم انجام اقدامات لازم با هدف ممانعت از استفاده گروه تروریستی داعش از سلاح های شیمیایی ضد شهروندان و تکرار این جنایت مطرح شده است، به ویژه اینکه نفوذ این گروه کاهش یافته است واین گروه، تعداد زیادی از مناطق تحت کنترل خود را درعراق از دست داده است.

به گزارش العالم به نقل از منابع بیمارستانی عراقی، آزمایش ها بر روی ده ها شهروند عراقی نشان داده است که آن ها قربانی سلاح های شیمیایی سمی داعش شده اند و استفاده از سلاح هایی با مواد شیمیایی،

مشکلات جسمانی بسیار از جمله مشکلات تنفسی و پوستی بسیار را برای شهروندان ایجاد کرده است.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها