ویدیو؛ زره پوش، بخشی از کمک‌های بشردوستانه به منبج

شنبه 14 اسفند 1395 - 22:22

طی روزهای آینده، همۀ راه ها به شهر منبجِ سوریه ختم خواهد شد.

العالم – سوریه

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، پنتاگون اعلام کرد که دولت سوریه و روسیه، کاروان کمک های بشردوستانه ای را به این شهر فرستاده اند که زره پوش نظامی را نیز شامل می شود؛ شهری که در حال حاضر، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است.

پنتاگون اعلام کرده است که تنها خواستۀ این کشور آن است که همۀ طرف های موجود در شمال سوریه، تنها با داعش بجگند نه این که با یکدیگر درگیر شوند.

این در حالی است که به تازگی، ترکیه تهدید کرده است که اگر کردها از منبج خارج نشوند، به این شهر حمله خواهد کرد.

در این میان و پس از اشغال شهر الباب توسط نیروهای ترکیه و هم پیمانانش، نیروهای سوریه و هم پیمانانش راه را به روی آنان بستند و از پیشروی بیشترِ این نیروهای اشغالگر جلوگیری کردند.

اما طمع ورزی های ترکیه در خاک سوریه متوقف نشد و به همین سبب نیروهای کرد، خط تماس با نیروهای ترکیه را به نیروهای ارتش سوریه واگذار کردند.

شورای نظامی منبج اعلام کرد واگذاری روستاهای غربی حومۀ منبج، با همکاری نیروهای روسیه صورت گرفت و یگان هایی از نیروهای مرزبانی سوریه وارد این روستاها خواهند شد. کردها در این راستا، تاکنون از 14 روستا خارج شده اند.

منابع رسانه ای تاکید کردند که واگذار کردن روستاهای منبج، مرحلۀ نخست از توافق میان نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش سوریه است و مرحلۀ آتی، عقب نشینی کردها تا مرزهای اداری سابق در حدفاصل جرابلس و منبج و واگذاری این مناطق به دمشق خواهد بود.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها