تصاویر؛ اعتراض انگلیسی‌ها به وضعیت بهداشت و درمان

تصاویر؛ اعتراض انگلیسی‌ها به وضعیت بهداشت و درمان
شنبه 14 اسفند 1395 - 22:41

روز ملی تظاهرات علیه سیاست‌های دولت انگلیس درباره بهداشت و درمان عمومی در این کشور، با راهپیمایی ده ها هزار نفر از مردم، پزشکان، پرستاران و فعالان بخش بهداشت و درمان در خیابانهای مرکزی لندن برگزار شد.

العالم - اروپا

 در پی فراخوان حامیان بهداشت و درمان ملی در انگلیس موسوم به NHS، افراد، گروه ها و سازمان های مردم نهاد، امروز را برای حمایت از بهداشت و درمان در این کشور اختصاص دادند.

تظاهر کنندگان در لندن، پس از تجمع در میدان تاویستوک (Tavistock) به سمت میدان پارلمان و ساختمان مجلس حرکت کردند و  علیه سیاست های دولت انگلیس، همچون کاهش بودجه بخش بهداشت و درمان، بستن بخش های اورژانس و کودکان شماری از بیمارستان ها، قطع بودجه بخش های رفاه عمومی و مددکاری اجتماعی، فروش بیمارستان ها به بخش خصوصی و کاهش دستمزد و مستمری کارکنان بهداشت و درمان دولتی، شعار دادند.

در نوشته های در دست معترضان در این تظاهرات، از دولت انگلیس خواسته شده است به جای تولید بمب اتمی، به بیماران انگلیسی رسیدگی کند و به جای کنار گذاشتن رفاه مردم، جنگ و جنگ افزار را کنار بگذارد.

سخنرانان در محل تجمع تظاهر کنندگان در پایتخت انگلیس نیز هشدار دادند وضعیت آمبولانس ها، درمانگاه ها، بیمارستان ها، بخش مددکاری اجتماعی و خانه های نگهداری از سالمندان و معلولان در این کشور، در شرایط بحرانی است اما دولت انگلیس، با خصوصی سازی فقط به فکر پر کردن جیب ثروتمندان است.

به گفته منتقدان دولت انگلیس، در مقایسه با سال 2010 میلادی، دستمزد کارکنان پرستاران و پزشکان 14 درصد کاهش یافته است تا زمینه برای واگذاری بیمارستان ها به بخش خصوصی فراهم شود.

دراین تظاهرات عنوان شد کاهش دستمزدها موجب شده است اکنون فقط در انگلیس، نیاز به استخدام 25 هزار پرستار و سه هزار و پانصد ماما باشد اما درخواستی برای استخدام وجود ندارد.

نمایندگان اتحادیه های کارگری و کارمندی، انجمن های بازنشستگان، نمایندگان کارکنان بهداشت و درمان، شماری از نمایندگان از احزاب سبز و کارگر و تعدادی از هنرمندان این کشور درباره ضرورت حفظ بهداشت و درمان ملی، سخنرانی کردند.

در این تظاهرات سخنرانان همچنین گفتند  زمانی ما سازمان ملی بهداشت و درمان را برای حفاظت از خودمان راه انداختیم و اکنون برای حفاظت این سازمان در برابر سیاست های دولت باید راه بیفتیم.

معترضان می گویند سیاست های دولت محافظه کار موجب شده است درمانگاه ها و بیمارستان های یکی پس از دیگری تعطیل شود و اکنون سه میلیون و نهصد هزار بیمار، در صف انتظارند تا زمانی برای معاینه و درمان در مراکز بهداشت و درمان دولتی، به آنان ارائه شود.

مسئولان حزب کارگر پرجمعیت ترین حزب سیاسی در انگلیس نیز گفتند، در حالی که یک چهارم بیماران باید حداقل یک هفته برای صحبت با یک پرستار یا پزشک عمومی منتظر بمانند، یک میلیون و هشتصد هزار نفر از مراجعه کنندگان به بخش های اورژانس بیمارستان ها باید حداقل 4 ساعت درد بکشند تا بتوانند یک پزشک را ببینند. 

پیش تر نیز صلیب سرخ انگلیس درباره افزایش مشکلات و  بروز بحران انسانی در بخش بهداشت و درمان این کشور  به علت کاهش بودجه و نیروی انسانی هشدار داد.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها