تلاش مرد فیل‌چهره برای زنده ماندن + تصاویر

تلاش مرد فیل‌چهره برای زنده ماندن + تصاویر
شنبه 14 اسفند 1395 - 22:46

يک مرد چيني که به «فيل‌مرد» مشهور شده، با تلاشي ستودني براي زنده ماندن، پنج بار صورت خود را به تيغ جراحان سپرده تا آنچه گمان مي‌رود بزرگترين زائده گوشتي در چهره يک انسان باشد، از چهره‌اش خارج شود.

العالم - اروپا

گرچه اين مرد چيني همه تلاش خود را به کار بسته تا زندگي طبيعي داشته باشد، ليکن وجود اين زائده بزرگ، به او چهره‌اي فيل شکل داده و مانع روال طبيعي زندگي او شده است. از هوانگ شوانکي به دليل شباهت چهره‌اش به فيل، با نام فيل‌مرد ياد مي‌شود.
هوانگ شوانکي در شهر چنچو در استان هونان در وسط چين به دنيا آمد و دچار يکي از بدترين نمونه‌هاي شناخته شده از بيماري سندروم فون رکلينگهاوزن شد.
عليرغم اينکه مقدار زيادي از اين توده زائد از چهره او خارج شده است، ليکن آنچه کماکان در چهره او مانده، حدود 15 کيلوگرم وزن دارد.
سندروم فون رکلينگهاوزن يا نوروفيبروماتوز يک اختلال ژنتيکي ارثي و يک بيماري جلدي عصبي است.
نوروفيبروماتوز در اثر جهش در ژن توليدکننده نوروفيبرومين است که سبب ايجاد تومور مي شود. اين بيماري معمولاً خود را تا سن ده سالگي کودک نشان مي‌دهد.
شيوع آن از هر 4000 هزار انسان يک نفر مي باشد البته با شدتهاي مختلف از تقريباً بي علامت که فقط لکه پوستي دارند تا بيماري شديد.
اين بيماري به دنبال تحقيقات فريدريک دنيل هاوزن پاتولوژيست آلماني به اين نام خوانده شد.
از آنجا که والدين فيل‌مرد توان پرداخت هزينه‌هاي درمان او را نداشته و پزشکان نيز در جراحي صورت او ترديد داشتند، بيماري هوانگ شوانکي به مدت 30 سال بدون درمان رها شد.
او به دليل اوضاع نابسامان در گذشته قصد خودکشي داشت. فيل‌مرد به دليل تغييرات شديد چهره، به سختي غذا مي‌خورد و به سختي مي‌خوابد.
در سال 2007 برخي رسانه‌هاي محلي با به راه‌انداختن کمپيني، تلاش کردند هزينه‌هاي درماني فيل‌مرد را جمع‌آوري کنند.

اينک او پس از چند عمل جراحي اوضاع مناسب‌تري دارد و تلاش کرده با تغذيه مناسب و همچنين خجالت نکشيدن از مردم، زندگي طبيعي خود را از سر بگيرد.

هوانگ شوانکي در 29 دسامبر 1977 به دنيا آمد و پدرش به ماکاروني فروشي مشغول است. هوانگ دو برادر کوچکتر از خود نيز دارد.

 

 

منبع : مشرق

پربیننده ترین خبرها